כל מה שרציתם לדעת על השקעות כלכליות נכון לשנת 2017

השקעות כלכליות מומלצות לשנת 2017אם יש לכם כסף פנוי, תרצו בוודאי להשקיע אותו. אם ברשותם סכום נכבד או אפילו סכום יחסית נמוך, לא תרצו שהוא ישכב כך סתם בבנק. אתם רוצים שגם הכסף שלכם יעבוד בשבילכם, אבל יש בעיה. האפיק שהיה מקובל ביותר עד לפני שנים מספר, השקעה בחסכונות בבנק, כבר לא באמת גורם לכסף שלכם לעבוד בשבילכם.

תשואה של אחוז אחד לשנה, לפעמים אפילו פחות – זה הרי לא מגיע אפילו לשינוי הריאלי בערך הכסף.

במונחי אינפלציה, אתם עשויים לגלות כי החיסכון שלכם הולך וקטן במקום לגדול. אז מה ניתן לעשות? היכן באמת כדאי ומומלץ להשקיע את הכסף נכון לשנת 2017? להלן האפשרויות.

ההשקעה הסולידית – אג"ח

ההמלצה הראשונה הנוגעת לקבלת החלטת השקעה מושכלת היא שלכל דבר יש מחיר. אם אתם רוצים ליהנות מתשואה גבוהה, ככל הנראה תצטרכו לשלם על כך מחיר בצורה של סיכון. אם אתם בשום פנים ואופן לא רוצים לסכן את כספכם, תוכלו לבחור באפיק חיסכון הנחשב לסולידי ביותר, מלבד פיקדון בבנק, השקעה באגרות חוב.

יש סוגים שונים של אגרות חוב, ולא כולם באמת נטולי סיכון. אגרות החוב הבטוחות ביותר הן האגרות שמנפיקה הממשלה. בארץ מונפקות סדרות של אגרות חוב צמודות מדד או בלתי צמודות. באגרות הצמודות יבחר מי שמעריך שהאינפלציה צפויה לעלות.

באגרות חוב בלתי צמודות יבחר מי שמעריך שהאינפלציה תהיה אפסית או אפילו שלילית. אגב, חלופה בעלת תשואה גבוה יותר תוכלו לקבל אם תבחרו באגרות חוב קונצרניות. שימו לב לדירוג האג"ח – דירוג גבוה יותר מצביע על סיכון נמוך.

קבלו ליווי של יועץ מקצועי מיומן

יועצים להשקעות יכולים לבנות תיק מבוזר, שצפוי להשיג יותר תשואה עם מרכיב מסוים של סיכון. אך אם אתם באמת רוצים ליהנות מפוטנציאל הרבה יותר משמעותי, יתכן ותרצו להשקיע גם בשוק המניות. ניתן ליצור תיק השקעות לכל רמת סיכון שבה מעוניינים.

ניתן לבחור בדרך הקלה, כגון קרנות נאמנות או בתעודות סל המחקות את מדדי הבורסה. הנועזים יכולים להשקיע בבורסה האמריקאית, בזהב, באופציות. אבל אלה הן בהחלט אפשרויות שנועדו בעיקר לנועזים או לאלה שמוכנים לסמוך על מנהל תיקי ההשקעות שלהם. השקעות בבורסה יכולות להניב תשואה מאוד יפה, אך תמיד שאלו את השאלה – מהי רמת הסיכון שתאפשר לכם לישון טוב בלילה.

השקעה מומלצת לשנת 2017: הייטק

אם תרצו להאמין למומחים בעלי שם, יש לכם אפשרות להצטרף להייטק. אנו לא מדברים על הצטרפות כמהנדסים או כתכניתנים, אלא כמשקיעים. ניתן להשקיע באופן ישיר, בחברות סטארטאפ מעניינות. אפשרות נוספת היא להצטרף לקרן השקעות.

כך ניתן להשקיע במקביל בכמה וכמה מיזמים טכנולוגיים וסיכויי ההצלחה עולים. אך חשוב לזכור כי רק מיזמים טכנולוגיים ספורים אכן מגיעים להצלחה פנומנלית. רבים אחרים נאבקים על קיומם, מראים הצלחה סבירה ולא יותר ואילו אחרים – נסגרים.

הופכים למלווים – באינטרנט

לא רוצים בורסה או הייטק? חלופה מצוינת להשקעה סולידית נולדה בעת האחרונה, כאשר הגיעו לארץ פלטפורמות טכנולוגיות להלוואות חברתיות. מדובר בשיטת P2P  שבה הציבור לווה כסף לא מהבנקים כי אם מהציבור.

פלטפורמה מקוונת יודעת לסנן החוצה את הלווים שאין להם כושר החזר והכסף של המשקיעים מופנה למספר גדול של לווים. כך, הסיכון קטן והתשואה שתקבלו עולה בהרבה על זו שמענקים בבנקים על תוכניות חיסכון מקובלות.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים