הפניקס חיסכון פנסיוני

עולם הביטוח הישראלי אינו שלם ללא חברת הפניקס, אשר בראשה עומד איש העסקים דויד תשובה. כיאה לארגון גדול בענף הפיננסי, כוללת פעילותה של החברה תחומים רבים- אשר בדרך כלל מנוהלים על ידי חברות בת.

תחום הפנסיה אינו יוצא מכלל זה. "הפניקס ניהול קרנות פנסיה וגמולים בע'מ"  (או בקצרה: "הפניקס פנסיה וגמל") היא חברת הבת האחראית על תחום הפנסיה על שלל היבטיו, וכן על קופות גמל אשר מוצעים לקהל המבוטחים של החברה.

מגוון קרנות בתחום הפנסיה

הפניקס ניהול קרנות פנסיה וגמולים בע'מ מאפשרת לעמיתיה להתקרב בבטחה אל גיל הפרישה מהעבודה באמצעות מספר קרנות פנסיה עיקריות. קרן הפנסיה המקיפה של החברה, אשר הוקמה ב-1995 עם הרפורמה בתחום הפנסיה בישראל, מעניקה לעמיתיה קצבת פרישה שמנה עם עזיבתם את עולם העבודה, קצבת נכות כאשר יכולתו הפיזית של האדם לעבוד נפגעת וקצבת שארות לקרוביו כאשר הוא נפטר, חלילה.

קרן "הפניקס פנסיה משלימה" היא קרן כללית משלימה יותר, אשר מתמקדת בהיבט מרכזי אחד של הפרישה, והוא קצבת הזקנה (הקרן לא מטפלת במקרי נכות ושארים). קרן זו מיועדת, בעיקרו של דבר, להפקדות הנעשות באופן חד פעמי או להפקדה של סכומים העולים על התקרה המקסימלית לקרן מקיפה. נכסי קרן זו מגיעים לעשרות מיליוני שקלים.

הקרן המרכזית השלישית היא "קרן פנסיה ותיקה עמית", אשר בדומה לקרנות ותיקות אחרות- כוללת רק אנשים שהצטרפו אליה עוד טרם הרפורמה. קרן זו סגורה לעמיתים חדשים, ומטפלת תחת זאת בקרנותיהם של המצטרפים במהלך השנים 1952 (ייסוד הקרן) עד 1995. הקרן מטפלת במקרים של פרישה מהעבודה, אובדן כושר עבודה ושארות, ונחשבת לאחת הקרנות היחידות אשר נמצאות באיזון אקטוארי.

קופות הגמל של הפניקס

מתחילת שנת 2010, מנהלת הפניקס ניהול קרנות פנסיה וגמולים בע'מ גם את קופות הגמל של החברה, אשר נוהלו בעברן על ידי חברת בת אחרת ("הפניקס גמל בע'מ").

החברה מציעה לקהל לקוחותיה מספר קטן של קופות גמל, כאשר מרבית הקופות מנוהלות על ידי בית ההשקעות אקסלנס– שנמצא גם הוא בבעלות מלאה של החברה. בין הקרנות המוצעות על ידי הפניקס ניתן למנות קופות גמל לגילאי הפרישה מהעבודה, קופה מרכזית לפיצויים עקב אובדן כושר עבודה וכן מספר קרנות השתלמות מכל סוג.

לאילו אנשים מיועדות הקרנות של הפניקס?

במהלך השנים, בנתה לעצמה הפניקס תדמית של חברה אשר מעניקה את שירותיה בעיקר אל אנשי הצווארון הלבן. מרבית הלקוחות של החברה הם עובדי משרדים או אנשים אשר מעניקים שירותים מסוימים לציבור- ולא עובדי כפיים, למשל.

כתוצאה מעובדה זו, שומרת הקרן על יציבותה הפיננסית, וזאת מכיוון שהסבירות למתן של קצבת נכות נמוכה באופן משמעותי. כמה עובדי משרדים אתם מכירים שבעקבות תאונה בעבודתם נפצעו בצורה שמסכנת את פעילותם? סביר להניח שמעטים מאד. עכשיו, חשבו על עובדים בענף הבנייה למשל. ההבדל הוא ברור.

יציבות פיננסית לאורך זמן

הפניקס בכלל, והפניקס ניהול קרנות פנסיה וגמולים בע'מ בפרט, נהנות ממאזן כלכלי משופר, פועל יוצא של הבסיס הפיננסי החזק אשר מאפיין את החברה והעבודה רבת השנים בתחום.

כך, מתאפשר ללקוחות לקבל את כל מה שמגיע להם במסגרת הקרנות השונות, והם נהנים אף מתשואות נאות בהחלט. קרן הפנסיה המקיפה, למשל, הניבה במהלך שנת 2010 תשואה מצטברת ממוצעת של למעלה מ-12%, שעה שבמקרה של קרן הפנסיה המשלימה המספר היה קטן אך במעט.

בנוסף, כשליש מנכסיה של כל קרן מושקע באגרות חוב ייעודיות, שאינן נסחרות בבורסה אך מניבות אף הן רווחים נאים בהחלט.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים