צפויה התייקרות לתעריפי הסלולר בתחילת שנת 2018

התייקרות צפויה של תעריפי הסלולארלפי הדיווחים הנוגעים למחירים בענף הסלולרי כדאי לכם ליהנות מהתעריפים הנוכחיים הנמוכים יחסית עד סוף השנה משום שהציפייה היא שבתום השנה אחת החברות הבולטות בשוק – גולן טלקום תיפרע ממחויבותה לחבילות המציעות מחירים נמוכים במיוחד של פחות משלושים שקלים בחודש.

נתונים כלכליים חיוביים

נתונים כספיים אשר מפרסמת גולן טלקום לגבי הרבעון השני של השנה מפתיעים לטובה את המשקיעים בשוק ההון אולם יש לזכור כי הישגים אלה נרשמים בעת שאלקטרה צריכה – חברת העל פועלת בכפוף להגבלים מצד רשות ההגבלים העסקיים אשר התנתה את רכישת החברה תוך התחייבות לכך שזאת תמשיך להציע מבצעים.

כלומר, החברה פועלת למעשה כאשר יד אחת קשורה מאחורי גבה וכך מושגים תעריפים נמוכים במיוחד אשר גורמים לאהדה ועניין בקרב הציבור והיענות של המשקיעים בשוק ההון.

הוזלת חבילות סלולר

לאחר העברת השליטה, חברת גולן טלקום התחייבה למבצע אחד לפחות בכל אחד משלושת הרבעונים הראשונים אשר יימשך לא פחות משלושה שבועות ויציע מחיר הנמוך משלושים ש"ח לקו.

שיווק חבילות המבצע היו כאמור תנאי בהסכם השליטה והפעילות של החברה כגורם משמעותי בענף הסלולאר כמו כן נקבע והוסכם כי תנאי המבצע לא יהיו פחותים מאלו של החבילה אשר הוצעה באתר החברה בעת אישור העסקה.

עוד נתגעגע

המשמעויות הנובעות מתנאי רכישה וההגבלות המחייבות את גולן טלקום מסתיימות בשנת 2017 וצפוי שהרסן יותר כך שגולן תוכל להציע מבצעים וחבילות כראות עיניה וללא כל תכתיבים.

בהתאם להתבטאויות של יו"ר גולן ומנהלה, גיל שרון, הצפי הוא שהציבור יתגעגע למחירים שהוצעו עד היום. חדשות אלה הן בשורה רעה לצרכנים ובשורה טובה למשקיעים בתחום הסלולאר.

מהלך דרמטי בשוק הסלולר

חברת גולן טלקום נמכרה באפריל השנה תמורת 350 מיליון שקל ועברה משליטה של מיכאל גולן לבעלותו של גרשון זלקינד, מהלך זה היה צעד משמעותי אשר השפיע על שוק התקשורת הישראלי.

בצד הרוכש עמדה חברת אלקטרה מוצרי צריכה אשר שילמה על העברת הבעלות שמונים מיליון ש"ח שהגיעו מהון עצמי ואת יתר הסכום מימנה החברה מהלוואות מהמערכת הבנקאית ולא פחות מחברת סלקום המתחרה הראשית.

שאלה של כדאיות: מי יצא "פראייר"?

חברת אלקטרה צריכה הציגה כבר ברבעון הראשון רווח תפעולי של 21.4 מיליון שקל. המשמעות היא שגולן טלקום נהנתה מרווח תפעולי שנתי העולה על ההון העצמי בו עשתה שימוש בעת הרכישה ארבעה חודשים בלבד לפני כן. לאור הנתונים נשאלת השאלה האם מיכאל גולן טעה כאשר ביצע את העסקה ואלי כפי שאומרים בשפת הרחב, יצא פראייר?

ובכן התשובה היא ממש לא וזאת משום שהמרחק בין הרווח התפעולי לשורה התחתונה גדול למדי כאשר מצטרפות לחישוב הוצאות מימון כבדות הנובעות מההלוואות שנטלה החברה ובשל חבות העבר של גולן.

הסכם שיתוף ומבט לעתיד

ההסכם של גולן טלקום לאחר הרכישה מול סלקום מהווה הבדל מהותי בהתנהלות החברה. כיום לחברה יש הסכם שיתוף רשתות חדש על פיו התחייבה גולן להעביר לחברת סלקום תמורה שנתית של 210-220 מיליון שקל בשנה במהלך 10 שנים.

התשלום הולך ועולה עם השנים, כך שכרגע נהנית החברה מתשלום ממוצע נמוך יחסית בשנים הראשונות מה שמאפשר לה עלויות נמוכות בהשוואה לאלו אשר היא תישא בתום תקופת ההסכם עם סלקום.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים