מנורה מבטחים חיסכון פנסיוני

כיצד תושבי ישראל דואגים לגיל הפרישה שלהם מהעבודה? גם אם לכל אדם יש את הזכות המלאה להתאים לעצמו תוכנית פנסיה בה הוא מעוניין (אם בכלל), הרי שסבירות גבוהה שלא מעט מהאנשים הקרובים לליבכם מבוטחים באמצעות "מנורה מבטחים פנסיה".

המדובר הוא בקרן הפנסיה הגדולה מסוגה בישראל, אשר כוללת מעל 700,000 עמיתים, כ-15,000 חברות במשק הישראלי, ארגוני עובדים, מוסדות ציבור ועוד.

מזה שנים רבות היא מאפשרת לציבור הרחב לבחור בשלל תוכניות לגיל הפנסיה, אשר מעניקות לו שקט נפשי וביטחון כלכלי לקראת הימים בהם העבודה כבר לא תמלא חלק נרחב בחיי היום יום שלו.

אודות מנורה מבטחים פנסיה

"מנורה מבטחים החזקות" היא אחת החברות הפיננסיות החזקות במשק הישראלי. בין חברות הבת שנמצאות בבעלותה, תופסת מקום של כבוד חברת "מנורה מבטחים", אשר בתוכה מנורה מבטחים פנסיה. זו מציעה את קרן "מבטחים החדשה", שנחשבת כיום לגדולה מסוגה בארץ.

בדומה לקרנות פנסיוניות אחרות, קרן מבטחים החדשה הוקמה ב-1995. בשנה זו, הורה משרד האוצר על רפורמה מקיפה בשוק הפנסיה, אשר הוציאה את רוב הקרנות מידי הבנקים והעבירה אותן אל החברות הפיננסיות השונות.

הקרן נמצאת בבעלותה של חברת מנורה החל משנת 2004, ומאז הרכישה מטפלת בהצטרפותם של עמיתים חדשים לקרן, על כל ההיבטים הפנסיוניים הנוגעים לכך.

קרנות הפנסיה המוצעות על ידי מנורה מבטחים

כידוע, הפנסיה בישראל מתחלקת לשלושה מרכיבים ביטוחיים עיקריים: פרישה מהעבודה, אובדן כושר עבודה ופנסיית שאירים. בכל קרן שבוחר העמית, ניתן לקבוע את המשקל היחסי של כל אחד מהגורמים, בהתאם לרצונותיו, לגילו, לסוג העיסוק שלו וכן הלאה.

המצב אינו שונה במקרה של מנורה מבטחים פנסיה. כך, פנסיית הפרישה כוללת בתוכה את מרבית הכסף אשר מופרש על ידי העמית אל קרן הפנסיה. בעת פרישתו מהעבודה (לרוב בגיל 60), הוא מקבל קצבה חודשית אשר מורכבת מהפרשותיו לקרן, כמו גם התשואות שנצברו על ידה.

פנסייה הנכות מעניקה ביטוח פנסיוני חלקי, מלא, קבוע או זמני למצבים של אובדן כושר עבודה עקב נכות או תאונת עבודה, בעוד פנסיית שאירים מעניקה קצבה לכל החיים לשאיריו של המנוח.

התאמה מוחלטת ללקוח

אחד היתרונות של קרן מבטחים החדשה נוגע לאפשרויות הרבות אשר מוצעות לעמיתיה. כדי להבין את המודל נרחיק עד לדרום אמריקה. לצ'ילה, ליתר דיוק.

המודל הצ'יליאני, הנהוג בשאר מדינות היבשת, מאפשר לעמיתיו לבחור בין לא מעט מסלולים להשקעה ולצבירת הון באמצעות הקרן. הזהירים יותר יבחרו במסלול סולידי שרמת הסיכון בו היא מינימאלית, בעוד שלאנשים שאינם מפחדים מסיכונים ניתנת האפשרות לבחור מסלול עם סיכון גדול יותר- אבל עם אפשרות תשואה רבה הרבה יותר.

מלבד זאת, קיימת ללקוח אפשרות להצטרף אל קרן הפנסיה משלימה "מבטחים חדשה פלוס", אשר מיועדת בעיקרה לבעלי שכר גבוה אשר ניצלו עד תום את תקרת התשלום הניתנת בקרן ומעוניינים להרחיבה, לאנשים שקיבלו סכום כסף גבוה ומעוניינים להמירו בקבלת קצבה חודשית לכל החיים, ועוד. גם פה, המקרים העיקריים בהם יוענק הכיסוי הביטוחי הוא פרישה מהעבודה, אובדן כושר עבודה ומקרי מוות.

מנורה מבטחים פנסיה- היבטים פיננסיים

כעת, לאחר שהבנו את קרנות הפנסייה העיקריות אשר מוצעות על ידי מבטחים פנסיה, נתפנה להסביר את מעמדה הכלכלי הייחודי. ובכן, החברה מחזיקה כיום בכ-40% מנתח השוק בכל הנוגע לקרנות פנסיה חדשות (כאשר חלק גדול מעבודתה מוקדש למבוטחי פנסיות החובה במשק).

על פי ההערכות, ההון אשר מנוהלת בחברה מגיע לכ-30 מיליארד שקלים, בעוד הכנסתה השנתית קטנה פי עשרה לערך. היא נחשבת למוערכת מאד על ידי הגורמים השונים בתחום, כפי שתעיד זכייתה כקרן הפנסיה הטובה ביותר לשנת 2007.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים