מגדל השקעות

מגדל שוקי הון נחשב לבית השקעות מהחשובים והוותיקים בישראל. השליטה במגדל שוקי הון נמצאת במלואה בידי קבוצת מגדל ביטוח, מבית ג'נרלי האירופאית. היקף הנכסים המנוהלים במגדל כיום מוערך בכ-30.8 מיליארד שקל (אוגוסט 2010).

התפתחות החברה

בית ההשקעות 'שוקי הון' הוקם ב-1965 על ידי משפחת איראני, לאחר תקופה הצטרפה 'קרדן' לקבוצה. ב-2001 נרכש בית ההשקעות על ידי 'מגדל' וכך נשתנה שמו מ'קרדן שוקי הון' ל'מגדל שוקי הון'. החברה החלה ברכישות וב-2003 צירפה את 'עלומים' (נוסדה ב-97) בכדי להיכנס לשוק הסולידי. שמיל קורצמן שהגיע מעלומים מכהן כיום כמנהל תיקי השקעות.

ב-2005 יצאה החברה לעולם הגדול, כ-50% מ'מגדל שוקי הון' נמכרו לבית ההשקעות 'בר סטרנס' שנחשב החמישי בגודלו בארה"ב. ב-2006 צורפו קרנות נאמנות 'אפיקים' לפיתוח האפיק הסולידי במגדל, גם מנהל אפיקים יעקב וינשטיין הצטרף, וכיום הוא מנהל השקעות ראשי במגדל שוקי הון, ולמעשה מנתב את כל מדיניות ההשקעות.

באותה שנה נרכשו על ידי מגדל שוקי הון גם קרנות הנאמנות 'דיקלה' לפיתוח תחום המניות בחו"ל של החברה. ברכישה זו הצטרפו לקבוצה מנהלי השקעות עם התמחות במניות בארץ ובחו"ל. ב-2007 עברה 'קהל', החברה הגדולה בישראל לקרנות ההשתלמות, לרשותה של מגדל שוקי הון, וכך נוהלו בחברה כ-8.2 מיליארד שקל בסוף שנת 2009. ב-2008 מימשה מגדל את זכותה לרכוש בחזרה את חלקה בבית ההשקעות ומאז היא שוב מחזיקה ב100% ממניות מגדל שוקי הון.

יתרון החיבור בין ביטוח להשקעות

היותה של מגדל שוקי הון חלק מחברת ביטוח נותנת יתרונות רבים הנובעים מהשילוב של תחום הביטוח עם תחום ההשקעות, חיבור המאפשר חוסן פיננסי מכח חברת האם וכן ניהול השקעות על ידי צוות שביכולתו לקבל ולראות תמונה רחבה יותר של העולם הפיננסי.

מנהלי ההשקעות

במגדל שוקי הון התגבשה קבוצה מובחרת של אנשי מקצוע בתחום ההשקעות במטרה לתת שירות מיומן ללקוחות החברה. בראש מנהלי ההשקעות עומדים יעקב ויינשטיין ושמיל קורצמן, כשלצידם מנהלים, אנליסטים וכלכלנים.

בקרה ופיקוח

החברה מפעילה שתי מערכות בקרה:

  1. מערכת בקרה עצמאית, ידנית ואוטומטית, על תהליכים פיננסיים ותפעוליים בניהול ההשקעות. לפעילות זו רישיון מבקר הסיכונים וקצין הציות.
  2. מערך פנימי מטעם החברה לביקורת ולדיווח. באמצעות מנגנון זה מועברים דיווחים סדירים להנהלת החברה והדירקטוריון.

מוצרי מגדל שוקי הון:

שירותים נוספים:

  • האקדמיה לפיננסים להעברת קורסים מקצועיים בשוק ההון.
  • שטרודל פיננסי, זהו ניוזלטר לסקירות ומאמרים פיננסים.
  • בלוג פיננסי לפרסום סקירות וניתוחים פיננסיים.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים