מנורה

קבוצת מנורה מבוססת על התמחות בתחום הביטוח, מחזיקה כ- 10% מתוך פרמיות הביטוח בישראל, וניצבת בשל כך במקום השלישי בשוק הביטוח. למעלה מ- 60 מיליארד ₪ מנוהלים במנורה בענפי הפנסיה, הביטוח והפיננסים.

התפתחות החברה

החברה נוסדה בשנת 1935 במטרה ליצור תשואות גבוהות בענף, בביטוח החיים ובפנסיה, לעומת יתר חברות הביטוח, ואכן הישגיה בתחום היו ועדיין מרשימים ביותר.

גישה זו הביאה את הקבוצה לתחום ההשקעות בשנת 2005 כשהקימה את בית ההשקעות 'מנורה מבטחים פיננסים' למטרת השקעות איכותיות, בעקבות רפורמת בכר בשוק ההון כיון שהחברה אינה תלויה במוסד בנקאי או פיננסי אחר. ב2007 רכשה הקבוצה את קרנות הגמל של 'יתר' מידי בנק פועלים, שניהלה באותו זמן נכסים בשווי כ-4.2 מיליארד ש"ח.

רכישת מבטחים – הצעד המשמעותי ביותר שהביא את קבוצת מנורה לפאתי שוק ההון היה רכישת קרן הפנסיה הגדולה בישראל 'מבטחים' בספטמבר 2004, וכך הפכה ל"מנורה מבטחים", צעד זה מיצב את הקבוצה כגורם המוביל בישראל בביטוח הפנסיוני, וכחברת הביטוח השלישית בענף והפנסיה וביטוח החיים, כשהיא מנהלת 38% מקרנות הפנסיה החדשות, השווה ל 21% בנכסים ובפרמיות.

חוסן פיננסי ותפעולי

בית ההשקעות מתפקד כזרוע הפיננסית של 'מנורה מבטחים', ולכן נהנה מגב איתן של הקבוצה, הן מהצד הפיננסי והן מהצד התפעולי על ידי מומחי ההשקעות של הקבוצה, אלו נחשבים לצוות איכותי ביותר בשוק ההון אשר כישוריו הוכחו בהצגת תשואות מרביות במשך תקופות ארוכות ורצופות, הן בזמני הגאות בשוק ההון והן בעיתות השפל, משנת 1992 מובילה 'מנורה מבטחים' בטבלת התשואות של משרד האוצר.

שירות אישי

ניהול ההשקעות במנורה הינו אינדיבידואלי, כאשר לכל לקוח מוצמד מנהל אישי להשקעותיו, ויחד עם הלקוח נקבעת מדיניות ההשקעה בתיק. רוחחי ההשקעות מופקדים בחשבון הלקוח בכל בנק שיבחר.

יתרון נוסף של החברה הוא במערכות המידע והמחשוב המתקדמות ביותר בישראל, על ידן ניתן ללקוח שירות מידע משוכלל, מקיף ומעמיק.

תחומי הפעילות של החברה:

יש לציין כי מנורה מבטחים עובדת עם מיטב הבנקים בשוק ההון.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים