בית ההשקעות של קבוצת הראל

קבוצת הראל היא מהגופים הפיננסיים הגדולים במשק הישראלי, הראל בית השקעות הוא חלק מחברת הראל פיננסים שהיא חברת בת בבעלות מלאה של החברה הראשית בחברה – הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים. הראל בית השקעות והראל פיננסים מנהלים תיקי השקעות פרטיים ומוסדיים, קרנות נאמנות, תעודות סל, שירותי מסחר בניירות ערך ושירותי מסחר מקוון ישיר.

מידע על קבוצת הראל ובית ההשקעות

קבוצת הראל עוסקת מאז הקמתה בעיקר בתחומי הביטוח, זהו כור מחצבתה מאז הפעילות העסקית הראשונה של מייסדיה. לאורך השנים הראל נכנסה גם לפעילות פיננסית בשוק ההון וגם בתחום זה הפכה לגורם חזק ומשמעותי בישראל כאשר כיום הראל פיננסים מציגה תוצאות מרשימות ביותר בכל שנה הם בבחינת תשואות והן בבחינת גיוסים חדשים של הון ולקוחות.

חברת הראל הוקמה על ידי ארנסט ומרגוט המבורגר כסוכנות ביטוח המשמר עוד בשנת 1935, ב-1975 הקימו הזוג את חברת הביטוח הראל שהייתה פרטית ומשפחתית עד להנפקתה בבורסה בשנת 1982 אז אוחדה פעילות חברת הביטוח עם הסוכנות לביטוח ומאז כל מכלול הפעילות רק גדל והתפתח. קבוצת הראל היא במהותה חברה משפחתית כאשר כיום בעלי השליטה בה, עם כמעט 50% מהמניות, היא משפחת המבורגר בראשות בנם של המייסדים ויו"ר הקבוצה יאיר המבורגר. החברה עוסקת בביטוחי חיים, ביטוח כללי, ביטוחי בריאות, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, השקעות מוסדיות שונות ופעילות הפיננסים של הראל בית השקעות והראל פיננסים.  חברת הראל על אחזקותיה השונות מנהלת נכסים בשווי כולל של 98 מיליארד ש"ח.

חברת הבת הראל פיננסים מנהלת כ-25 מיליארד ש"ח בנכסים במוצרים הפיננסיים השונים ושווי נכסים זה רק הולך ועולה.

ניהול תיקים של הראל בית השקעות

פעילות ניהול ההשקעות של הקבוצה קיימת מאז שנת 1967 ותחומי הפעילות של הראל בית השקעות הם בניהול השקעות עבור לקוחות פרטיים ועסקיים כאשר לכל לקוח נבנה תיק השקעות אישי ופרטני. הראל בית השקעות פועל בתחום הבסיסי עבורו של ניהול תיקי השקעות במודל פיננסי של הערכת תוחלת התשואות, הכוונה היא ליחס שבין הסיכוי בהשקעה לסיכון שבה. עבודה בשיטה זו מאפשרת בניית תמהיל השקעות אישי ומדויק לכל לקוח פרטי או עסקי על פי שיקולים של רמות סיכון, אפיקי השקעה, מטרת ההשקעה, משך זמן ההשקעה וכדומה.

שירות ניהול תיקים של הראל בית השקעות כולל את השלבים והשירותים הבאים:

  • תכנון פיננסי – ניתוח פרופיל ההשקעה של כל לקוח.
  • בניית התיק – בחירת מסלול השקעות מותאם אישית.
  • ניהול וקשר שוטף עם הלקוח – הראל בית השקעות מצמיד לכל לקוח מנהל לקוח אישי, מנהל תיקים מוסמך והלקוחות מקבלים עדכונים שוטפים באופן רציף באמצעות הטלפון, דו"חות חודשיים ועוד.

הראל בית השקעות  נמצא כמובן תחת פיקוח ובקרה של הרשות לניירות ערך מבחינת עמידה בתקנות ובקני המידה המקצועיים הגבוהים ביותר וכמו כן בית ההשקעות מפעיל יחידת בקרה פנימית משל עצמו וכמובן וועדת השקעות עליונה שקובעת את מתווה ההשקעות הכללי של החברה.

תפיסת עולם מקצועית של הראל בית השקעות

הראל בית השקעות מאופיין בתפיסת עולם פיננסית שמרנית וזהירה יחסית אך תוך הקפדה על השגת תשואות יפות ללקוחותיו, מתוקף השתייכותו לגוף פיננסי וציבורי גדול מאוד בית ההשקעות נהנה מתמיכה רחבה של החברה האם ומושפע מההתנהלות הפיננסית היציבה של חברת ביטוח ופיננסים גדולה. הראל בית השקעות מפזר את הסיכון ועושה שימוש במכשירי השקעה כגון קרנות נאמנות, תעודות סל ורכישה ספציפית של ניירות ערך לצד מכשירי השקעה אחרים עפ"י פרופיל ההשקעה הספציפי לכל לקוח.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים