קרנות הפנסיה מבית אקסלנס

בית ההשקעות אקסנלס נחשב למוביל מסוגו בארץ בתחום ההשקעות. כחלק מחברת הפניקס אשר בבעלות איש העסקים דויד תשובה, זוכה הוא ליציבות פיננסית מרשימה וטומן בחובו תשואות גבוהות מאד לעמיתיו.

תחום הפנסיה הוא נרחב בהחלט, וכולל שלל היבטים אשר מצריכים טיפול יסודי. כתוצאה, לא מפתיע כי חברת הבת "אקסלנס נשואה פנסיה בע'מ", אשר פועלת מטעם בית ההשקעות האמור, מרכזת לתוכה את כל נושא הפנסיה של החברה, ומציעה ללקוחותיה שלל קרנות פנסיה וגמל.

כך נוסדה אקסלנס נשואה פנסיה בע'מ

ייסודה של חברת אקסלנס נשואה פנסיה בע'מ החל ב-1995, כאשר רכשה קבוצת הפניקס את חברת "אחדות ניהול קרנות פנסיה בע'מ" והחליטה להוסיף אל תחומי פעילותה גם את תחום הפנסיה.

חשוב להבין כי הרכישה לא התבצעה יש מאין. באותה שנה, חלה רפורמה מקיפה בתחום הפנסיה, במהלכה איבדו הבנקים את קרנות הפנסיה שלהם, ואלה הועברו אל בתי ההשקעות, חברות הביטוח או גופים פיננסיים אחרים.

לאחר הרכישה שונה שם החברה ל"אקסלנס נשואה פנסיה בע'מ", והיא החלה לתת שירותים לציבור מטעם קבוצת הפניקס.

שנת 2008: המיזוג

במשך 13 שנים פעלה החברה באופן נפרד, עד שבשנת 2008 הוחלט למזג את כל פעילותה לחברת בת אחרת ("אקסלנס נשואה גמל בע'מ"), ונוצרה החברה כפי שאנו מכירים אותה כיום.

מיזוג זה הוא פועל יוצא של שינוי נוסף שחל בעולם הפנסיה הישראלי, והוא נוגע לתנאי הרגולציה בתחום, אשר אפשר לאחד גופים נפרדים לצורך חיזוקם ויציבותם הפיננסית.

החברה המאוחדת רכשה מספר קרנות פנסיה וקופות גמל נוספות (כמו אלה שהיו עד אז בשליטתו של בנק המזרחי), והגבירה בכך את מעמדה בשוק הגמל הישראלי. לראייה, כיום מנוהלות על ידי החברה קרנות גמל בשווי כולל של כ-18 מיליארד שקלים.

אילו קרנות מציעה אקסלנס נשואה פנסיה בע'מ?

נכון להיום, פעילותו המרכזית של בית ההשקעות אקסלנס אינו בתחום הפנסיה דווקא, כי אם בקופות הגמל. על כל פנים, החברה מאפשרת ללקוחותיה לבחור בין שתי קרנות עיקריות בתחום הפנסיה.

הראשונה, "אקסלנס נשואה פנסיה" היא קרן פנסיה מקיפה, אשר מגיעה לידי מימוש במקרים שבהם האדם מגיע לגיל זקנה ופרישה מהעבודה, מאבד את כושר העבודה שלו עקב תאונה או נכות כלשהי, או במסגרת של קצבת שאירים המוענקת לקרוביו של האדם המנוח. במסגרת קרן זו, ועל פי הסכומים שהופקדו בקרן במהלך שנות עבודתו של העמית, הוא זוכה לקצבה חודשית, אשר ניתנת לו למשך כל ימי חייו.

הקרן האחרת, קרן "אקסלנס נשואה פנסיה וחיסכון", היא קרן כללית יותר, אשר לא כוללת היבט ביטוחי, והמטרה העיקרית שלה הוא חיסכון ארוך שנים. בניגוד לקרן הקודמת, אין השקעה של כספי הקרן באגרות חוב ממשלתיות. מן העבר השני, דמי ניהול הקרן קטנים בהרבה.

היקף הנכסים של אקסלנס נשואה פנסיה בע'מ בתחום הפנסיה מסתכם בכ-3.5 מיליארד ש'ח מדי שנה, כאשר החלק הארי הוא בקרן המקיפה.

יתרונותיה של אקסלנס נשואה פנסיה בע'מ

גם אם ניתן למצוא בשוק קרנות פנסיה שהן גדולות מאלה שמציעה אקסלנס בית השקעות, אין לזלזל ביעילותן של אלה. הקרנות של אקסלנס נהנות מיציבות כלכלית מרשימה וכיאה לבית השקעות מוביל- מניבות תשואה הגבוהה באופן יחסי לקרנות המקבילות להן בשוק.

כך, למשל, במהלך שנת 2010 הניבה קרן "אקסלנס נשואה פנסיה" תשואות של כ-23%, מספר הגדול פי שתיים או שלוש מהתשואות של החברות המתחרות בה בשוק.

מלבד זאת, מציעה החברה מגוון שילובים פנסיוניים, המתאימים לצרכיו של כל לקוח, וכן פועלת באופן שקוף המאפשר לעמית לקבל עדכונים בזמן אמת על הנעשה בקרנות הפנסיה או הגמל שלו.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים