מלונית בבית החולים לאחר הלידה

מלונית בבית החולים לאחר הלידהמיטב המרכזים הרפואיים בישראל גילו כבר מזמן שמלונית ליולדת יכולה להיות עסק מכניס למדי. מלוניות וותיקות למדי כבר פועלות למשל בבית החולים הדסה, בבית החולים איכילוב, באסף הרופא, בתל השומר ועוד.

מאות שקלים ללילה תשלם האם שמבקשת לנוח עם הרך הנולד לאחר הלידה, אך לא לעשות זאת באווירה של בית החולים. האם באמת מלונית בבית החולים ולאחר הלידה היא דבר נחוץ? האם מדובר בפינוק? ואיך אפשר לחסוך בעלויות?

לא חיוני, אבל

לגבי השאלה האם מלונית היא דבר נחוץ, חיוני, הרי ניתן לומר בפה מלא – לא. אבל באותה המידה, האם כל חופשה במלון, בצימר, בארץ או מחוצה לה היא דבר נחוץ?

אין מדובר בעניין מציל חיים, אבל גם לא מדובר בפינוק בלבד. האפשרות לצאת מפעם לפעם לנופש, לצאת מהשגרה בהחלט עוזר לכולם לשכוח לזמן מה מהעומס היום יומי, מהמטלות והחובות שלפעמים שוחקות. ואם ליולדת שזה עתה סיימה את תקופת ההיריון, לא מגיע לנוח בשקט – אז למי כן?

לשלם פחות על מלונית

ברור שכאשר רוצים להעמיק בשאלת המלונית לאחר לידה, כן או לא, יש עוד הרבה סוגיות ששווה לדבר עליהן. ללא ספק, יש עלות ויש תועלת. ישנן משפחות שעבורן ההוצאה, שיכולה להגיע למאות שקלים ללילה, יכולה להיות מעמסה מעל לסביר. ישנן אימהות שעבורן ברור שאפילו עדיף יהיה לוותר על חופשה רגילה בשנה שנתיים הקרובות, שכן הן זקוקות לזמן פרטי עבורן, עם התינוק שזה עתה בא לעולם.

למותר לציין שיש גם דרכים שיכולות לעזור במימון המלונית ובחיסכון כספי. ראשית, ניתן כמובן לבחור מספר ימים מינימלי, איזון בין המנוחה לבין ההוצאה. בנוסף, כדאי מאוד לבדוק עם קופת החולים, לעתים ניתן לממש הנחה מיוחדת למבוטחות, במיוחד אם יש להן ביטוח משלים של הקופה.

להפוך את השהייה במלונית למתנת הלידה – אפשר לפרסם מבעוד מועד בקרב בני משפחה, חברים, מכרים שבמקום מתנה רגילה – עדיף שיעזרו לממן את השהייה במלונית. יוצרים מעין "קופה קטנה" לעניין וכל מי שנרתם לכך – יבורך.

זה טבעי להתלבט

לא לכל היולדות התשובה לשאלה, כן או לא מלונית קלה וברורה מאליה. ההתלבטות עשויה להיות קשה ולכן, אספנו נקודות בעד העניין ונקודות נגד. אז מדוע כן לבחור במלונית? קודם כל, משום שהאווירה של בית החולים היא… אווירה של בית חולים.

אם היולדת עברה את הלידה בקלות יחסית, אם מצבה ומצב הרך הנולד טוב בסך הכל, אז למה להתחיל פרק חשוב בחיים באווירה שכזאת? האם לא עדיף יותר שהתינוק הקטן יפציע לעולם כאשר מסביבו חוויה מרגיעה, מפנקת? האם הדבר לא עדיף גם לאם עצמה?

ומדוע לא?

חלק מהנשים שואבות כוח מההיכרות עם נשים אחרות בבית החולים, שזה עתה ילדו כמותן. יש שדווקא תחושת ה"ביחד" הזאת עושה להן טוב. וללא ספק, לא לכולן הנטל הכלכלי והלחץ שייוצר אם המצב הכלכלי דחוק יאפשר בכלל להרגיש את ההנאה שמספקת המלונית. אם רעיון המלונית מעורר אי נוחות רבה, מכל סיבה שהיא, אז בהחלט כדאי לוותר.

אבל יש סיבה נוספת לבחור במלונית – הרבה יותר נעים ליהנות מהפרטיות, שבבית החולים פשוט איננה אפשרית. ואם רוצים לארח מבקרים? ללא ספק, אפשר להיפגש בלובי של המלון, על ספות מפנקות ועל כוס קפה. ובכלל אם זו לא לידה ראשונה – במלונית ניתן למצוא סביבה מושלמת למפגש בין הרך הנולד לבין אחים גדולים שהמתינו לבואו בציפייה.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים