מיטב בית השקעות

מיטב בית השקעות החל את דרכו כבית השקעות בוטיק קטן ועם השנים צמח לאחד השחקנים המרכזיים בשוק ההון הישראלי, בית ההשקעות נמצא בשנת 2011 בעמדה טובה מבחינת היקף הנכסים המנוהלים שלו, מבחינת מעמדו בקרב גורמים מקצועיים בשוק ההון ומבחינת צמיחה משמעותית בגודלו עקב רכישות ומיזוגים.

מיטב בית השקעות הוא פרטי ונמצא בבעלות מייסדיו וגורמים אחרים שנכנסו כשותפים לאורך השנים, לא מדובר על חברה ציבורית הנסחרת בבורסת ת"א אך לא מן הנמנע שגם יום זה יגיע עבור מיטב.

מיטב בית השקעות הוקם בשנת 1979 על ידי צבי סטפק שמשמש עד היום כיו"ר החברה ובעל השליטה העיקרי בה. מנכ"ל מיטב בית השקעות הוא אילן רביב שהגיע לתפקידו לאחר שכיהן כמנכ"ל יובנק, זרעו הבנקאות הפרטית ובנקאות ההשקעות של קבוצת הבינלאומי.

מיטב בית השקעות ביצע שורה של מיזוגים ורכישות מאז 2010, כולל מיזוג עם בית ההשקעות גאון, מיזוג עם ישיר בית השקעות, רכישת כל פעילות בית ההשקעות החרדי הילת-שוהם ורכישת בית ההשקעות מילניום במלואו.

ניהול תיקי השקעות מבית מיטב בית השקעות

הפעילות הראשונית של מיטב עוד בהקמת החברה הייתה ניהול תיקי השקעה פרטיים ועסקיים ללקוחות. כיום מיטב בית השקעות פועל בשיטה שבה הוא מנהל את השקעות הלקוח דרך חשבון הבנק של כל לקוח ולמעשה אין צורך להעביר סכומים גבוהים לבית ההשקעות עצמו אלא רק מתן ייפוי כוח לביצוע פעולות בניירות ערך בחשבון הבנק.

מיטב בית השקעות פועל בתחום של ניהול השקעות בשיווק השקעות ולא ייעוץ השקעות מבחינה זו שמכשירי ההשקעה השונים שבית ההשקעות עושה בהם שימוש הם מוצרים של מיטב עצמו (קרנות נאמנות, תעודות סל וכדומה) לצד השקעה בניירות ערך ספציפיים במקרה הצורך.

ניהול ההשקעות של מיטה נעשה בתהליך שכולל פגישה של נציגי בית ההשקות עם הלקוח, הגדרת פרופיל ההשקעה וניהול ההשקעות בפועל על ידי מנהלי תיקים מוסמכים ורק על פי ההגדרות שנקבעו עם הלקוח.

פעילות פיננסית נוספת של מיטב בית השקעות

מאז הקמתו של מיטב בית השקעות הוא צמח לתחומים רבים ומגוונים מאוד מעבר לניהול השקעות בלבד. החברה עוסקת כיום כמעט בכל היבטי שוק ההון והפיננסים, פעילויותיו המרכזיות של מיטב הן:

  • ניהול קרנות נאמנות: מיטב בית השקעות מנהל מגוון רחב מאוד של קרנות נאמנות בכל אפיקי ההשקעה בישראל וגם בשוקי הון בחו"ל. צבי סטפק הוא מנהל ההשקעות הראשי בקרנות הנאמנות של מיטב.
  • גמל ופנסיה: מיטב בית השקעות מנהל מגוון מוצרי חיסכון מאז 2005 – קופות גמל, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה.
  • מוצרי מדד: מיטב בית השקעות מציע תעודות סל וקרנות מחקות מדדים כאשר הפעילות היא בתחומי המניות, אג"ח ומט"ח.
  • שירותי מסחר עצמאי: מיטב מציעה שירותי מסחר עצמאי באמצעות חברת "גאון טרייד", השירות כולל תשתית למסחר עצמאי במגוון אפיקי השקעה דרך האינטרנט, גאון טרייד היא חבר בורסה רשום.
  • ברוקראז': מיטב בית השקעות מפעיל מערך שירותי חדר מסחר ללקוחות מוסדיים.
  • ניהול סיכונים: מיטב בית השקעות מציע ללקוחות עסקיים שירותי ייעוץ ושירותי חדר עסקאות בתחום של ניהול סיכונים פיננסיים.
  • בנקאות השקעות וחיתום: מיטב מנהל גם פעילות עסקית של חיתום והנפקות למגוון גופים עסקיים במשק וכמו כן בית השקעות עוסק בתחום של מימון תאגידי באמצעות מחלקת בנקאות ההשקעות שלו.
  • קרנות גידור: מיטב פועל באמצעות בית ההשקעות BSP שסוקר אלפי קרנות גידור וכך מאפשר, ללקוחות גדולים בלבד (פלטינום), השקעה במגוון רחב של קרנות גידור בינ"ל.
  • מחלקת מחקר ומידע פיננסי: מחלקה רחבה ומכובדת בשוק ההון הישראלי הכוללת פרסום מחקרים וניתוחי שוק רבים.
  • מכללת מיטב: מתן קורסים בשוק ההון לציבור הרחב.

לאתר לחצו כאן

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים