כל התירוצים שמאפשרים לאנשים לא לחסוך

למה אנשים לא חוסכים?יוקר המחיה בארץ בשילוב של משכורות שאינן גבוהות גורם לכך שהוצאות המחיה החודשיות גבוהות מההכנסות ובדרך כלל לא נותר כסף לצורך חיסכון.

חיסכון הוא חלק מהתנהלות כלכלית נכונה ואחראית ורבים מאתנו משוכנעים כי לא ניתן לחסוך לנוכח ההוצאות, אולם במרבית המקרים מדובר בתירוצים ושכנוע עצמי ואפשר גם אחרת.

חשוב להתחיל לחסוך בשלב מוקדם על מנת לבנות עתיד מבטיח בו נוכל להגשים את המטרות. במקביל, יש להיערך להוצאות בלתי צפויות ולעבור על כל מרכיבי ההכנסות וההוצאות. ארגון נכון ומעקב הם צעדים ראשונים המאפשרים הקצאת משאבים לצורכי חיסכון.

המאמץ לחסוך ישתלם לנו בעתיד ולכן מומלץ לעשות את סוויץ' בראש ולהימנע מאמירות, תירוצים ומחשבות המעכבים חיסכון גם כאשר זו נראית משימה קשה, כך שגם אתם אומרים לעצמכם את המשפטים הבאים מומלץ לשנות גישה.

לחסוך? לא כרגע

המחשבה והתקווה שבעתיד כושר ההשתכרות והרווחים יגדל, ושכרגע קיימות הוצאות חד פעמיות, התופסות מקום נכבד ברשימת ההוצאות גורמות לנו לדחות את הניסיון לחסוך.

ובכן, במקרים רבים ההכנסות אינן עולות עם השנים ולעתים קיימים שינויים לרעה בהכנסות, ההוצאות החד פעמיות לרוב אינן כה חד פעמיות, ובכל שלב בחיים יש לנו הוצאות ייחודיות לאותו השלב בחיינו דוגמת שכר לימוד, משכנתא או ילדים.

הכסף אותו אני יכול לחסוך אינו רב כך שלא יצטבר סכום משמעותי

נראה שלעולם לא מגיע העיתוי הנכון לחסוך. לכן כל זמן מתאים להתחיל לפתוח חסכון או פיקדון, וככל שמוקדם יותר כך טוב יותר כאשר הרווחים גדלים עם הזמן בעזרת הריביות. אפקט הריבית דריבית הוא אחד הגורמים החשובים בכל תכנית חיסכון.

ככל שמתחילים לחסוך מוקדם יותר כך הכסף שלנו יעבוד עבורנו ונתחיל את השנה הבאה בנקודת פתיחה טובה יותר, כך נוכל להקצות לחיסכון סכום קטן יותר אך הרווח לא יקטן. מחקרים הראו כי מי שמבין את הרעיון הזה ומתחיל לחסוך מוקדם מגדיל את החסכונות שלו בעשרות אחוזים.

אני חוסך דרך הפנסיה

קרן הפנסיה מטעם העבודה, ההפרשות העובד והמעביד, אמורות להוות את החיסכון המשמעותי. אכן, החיסכון הפנסיוני הוא משמעותי, אך שיהיו אפיקים נוספים למצבי עלייה בהוצאות השוטפות, או כשמתעוררות הוצאות חריגות ובלתי מתוכננות.

קרן הפנסיה נועדה לספק הכנסה בתקופת הפרישה, הזמן שבו אנו אמורים לנוח ולהתרווח. אך כדי ליהנות באמת מתקופה זו, יש לחסוך מעבר לקרן הפנסיה ולבחור את תכנית החיסכון המתאימה ביותר, כך נוכל להימנע משבירת הקרן ולחיות ברמת חיים טובה.

הריבית נמוכה, החיסכון לא משתלם

כלי חיסכון רבים עם רמות סיכון שונות, ניתן בהחלט ליצור חיסכון לטווח זמן קצוב ומוגדר אשר יספק לנו תשואה נאה כגון קופות גמל להשקעה בשוק ההון המציעות מגוון מסלולים, ככל שבחרנו במסלול ברמת סיכון גבוהה יותר כך עולה הסיכוי לרווח וככל שהחיסכון נפרש על פני תקופה ארוכה יותר הסיכוי להשיג תשואה נאה גם בסיכון גבוה עולה.

ניהול תקציב אחראי ונכון רצוי שיכלול חיסכון, אנו לא יודעים מה צופן העתיד לטובה או לרעה וטוב שנייה מוכנים לכל תרחיש והתפתחות, שינויים בהוצאות השוטפות או הוצאות חד פעמיות ובלתי צפויות הן כורח המציאות.

במצב בו תוחלת החיים בעולם המערבי עולה, אנשים מוציאים יותר כסף  ונזקקים גם לסיוע רפואי הכרוך בהוצאות, תכנון מוקדם יאפשר לנו לבנות חיסכון משמעותי לעתיד, לחסוך דאגות וליהנות מאיכות חיים.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים