קרן הפנסיה של לשכת עורכי הדין

אמא שלכם תמיד חלמה שתהיו עורכי דין. הפעם החלטתם להקשיב לה, ונרשמתם ללימודי משפטים. כשהתואר "עורך דין" כבר הוצמד לשם שלכם לאחר מספר שנים, וכאשר מצאתם עבודה מכניסה בתחום- מגיע השלב שבו אתם תופסים עצמכם מדי פעם מהרהרים בגיל הפרישה. אתם לא לבד.

קרן הגמלאות של עורכי הדין בישראל מטפלת בנושא הפנסיה עבור כלל ציבור עורכי הדין בישראל. בדרך זו, בהגיעם לגיל הפרישה מהעבודה, הם נהנים מקרן פנסיה שמנה, המבטיחה ביטחון כלכלי לשנים היפות ביותר של החיים.

אודות קרן הגמלאות של עורכי הדין בישראל

קרן הגמלאות של עורכי הדין בישראל נמצאת בבעלות מלאה של לשכת עורכי הדין בישראל. הקרן הוקמה על ידי הלשכה האמורה ב-1979, והחליפה את קרן הגמולים והביטוח ההדדי של חברי לשכת עורכי הדין בישראל. כל עמיתי הקרן הקודמת, כמו גם תיקי הניהול, הועברו אל הקרן החדשה, והם נמצאים בבעלותה עד עצם היום הזה.

הקרן מנוהלת כיום בצורה עצמאית, ללא חברה חיצונית החולשת על פעילותה. היא אינה מחזיקה מניות בשוק ההון, ופועלת אך ורק לטובת עמיתיה – חברי לשכת עורכי הדין בישראל. הועד המרכזי של לשכת עורכי הדין בישראל הוא שממנה אחת למספר שנים את הדירקטוריון של הקרן, האחראי על התנהלותה בפועל.

עקרונות הקרן

קרן הגמלאות של עורכי הדין בישראל נחשבת לקרן פנסיה ותיקה. הבסיס העיקרי בפעולותיה הוא האיזון האקטוארי, במסגרתו מתאימים את זכויות הקרן להתחייבויות העמית. כתוצאה מעובדה זו, נהנים העמיתים לרוב מתשואות גבוהות באופן יחסי, כך שהסכומים הניתנים לעמית בעת מימוש הקרן הופכים את ההשקעה לכדאית.

ובאילו מקרים תמומש הקרן? פשוט מאד: כאשר עורך הדין יעזוב את עולם המשפטים לטובת חיי הפרישה. בהקשר הזה, חשוב להדגיש כי גיל הפרישה לצרכי מימוש הקרן עומד על 66, ושהתנאים בהם מתנהלת הקרן שונים במהותם ממרבית הקרנות הנהוגות כיום.

כך פועלת קרן הגמלאות של עורכי הדין בישראל

קרן הגמלאות של עורכי הדין בישראל מנוהלת באמצעות תוכנה לפיתוח עצמי, אשר מאפשרת לעמיתים להתאים לעצמם את הקרן הייחודית בה ישתמשו. במהלך שנות עבודתו, רוכש עורך הדין יחידות גמול זקנה, וכשהוא מגיע לגיל הפרישה מספר היחידות מוכפל בערך המשוער של יחידה אחת.

המסקנה ברורה: רצוי לעמית בתוכנית זו לרכוש את יחידות גמול הזקנה מוקדם ככל האפשר במהלך חברותו בקרן, מאחר וכך ייצברו לזכותו סכומים גבוהים יותר. מעבר לכך, המחיר עבור יחידת זקנה בשנותיו המאוחרות של האדם עולה, כך שייתכן שבמקרים מסוימים רכישה שכזו עלולה להתברר כצעד כלכלי לא נכון בעליל.

יתרונותיה של הקרן הגמלאות של עורכי הדין בישראל

אחד האלמנטים המאפיינים את קרן הגמלאות של עורכי הדין בישראל הוא, כאמור, מצבה הכלכלי האיתן. כתוצאה מהאיזון האקטוארי (ובמקרים רבים- גם עודף אקטוארי), הרפורמה המקיפה בענף הפנסיה בישראל, אשר פגעה בעמיתי קרנות אחרות (העלאת גיל הפרישה, העלאת דמי הניהול וכו')- לא חלה על עורכי הדין החברים בקרן.

העודף הכלכלי מאפשר ביטחון רב לחברי הקרן. במצב כזה, הסיכוי להפסדים כספיים כמעט ואינו קיים, והעמית נהנה מיציבות לכל אורך חברותו בקרן. התוצאה של זה נראית הלכה למעשה בגיל הפרישה, כאשר בנוסף למאות תיקים משפטיים שייחרטו בזיכרון עורך הדין- הוא גם זוכה לבסיס כלכלי נאה בהחלט, המאפשר לו להעביר את שנות הפנסיה שלו בצורה מכובדת בהחלט.

מעבר לכך, תוכנת הפיתוח העצמי מאפשרת לעמית להיות מעורה בקרן שלו במידת האפשר. במצב כזה, מתאפשרת התאמה אישית של התוכנית לצרכיו, והוא יכול להיות מעודכן במצבה בכל רגע נתון.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים