מהו חיסכון פיננסי בכלל ביטוח?

בעבר הלא רחוק, כאשר דובר בישראל על חיסכון פיננסי הגורם היחיד שעלה לראש היה הבנק. ואכן הבנקים המסחריים בישראל מנהלים היקפים גדולים מאוד של חסכונות פיננסיים עבור הציבור הפרטי, הציבורי והעסקי ועד לא מזמן הם היו כמעט האפשרות היחידה למטרה זו למעט קרנות פנסיה.

בעבר הלא רחוק אפילו קופות הגמל השתייכו לבנקים, כיום לאחר רפורמת בכר מצב זה השתנה כמובן וענף הגמל נמצא בידי חברות הביטוח ובתי ההשקעות.

היום, לעומת המצב שתואר בפתיח, ניתן לנהל חיסכון פיננסי אצל גופים פיננסיים שונים שאינם בנקים, כמו למשל האפשרות של חיסכון פיננסי בכלל ביטוח.

הענף החדש של פוליסות חיסכון

חיסכון פיננסי בכלל ביטוח משתייך לקבוצה חדשה יחסית של מוצרי חיסכון בנוף הפיננסי בישראל, אם בעבר חברות הביטוח הציעו פוליסות ביטוח לנזקים שונים, החל מרכב ועד חיים ובריאות בין היתר, ואילו תחומי ההשקעות נשמרו בבתי ההשקעות וחברות הפיננסים שחלקן חברות בנות של חברות הביטוח (כלל פיננסים למשל), כיום מותר לחברות הביטוח להציע פוליסות חיסכון מיוחדות.

הכוונה כאן היא לפוליסת חיסכון של ממש, לא מוצר בצורת קופת גמל, קרן פנסיה או ביטוח מנהלים אלא פוליסה מטעם חברת הביטוח המיועדת כולה למטרת חיסכון ואשר מנוהלת בדומה למעין שילוב בין קרן נאמנות לשירות ניהול תיקים.

הפוליסות הפיננסיות מהוות אלטרנטיבה איכותית להשקעה בקרנות נאמנות או דרך שירות ניהול תיקים, כמו גם לתכניות חיסכון או פיקדונות בבנקים כמובן.

מצד אחד לפוליסת חיסכון פיננסי בכלל ביטוח יש מאפיינים הדומים להשקעה בקרן נאמנות או שירות ניהול תיקים, ומצד שני יש לפוליסת החיסכון הפיננסי יתרונות גדולים מבחינת מיסוי ודמי ניהול.

אפשר להפקיד כספים למסגרת חיסכון פיננסי בכלל ביטוח בהוראת קבע, בהפקדה חד פעמית או בהפקדות שוטפות לפי ראות עיניו של הלקוח.

באופן כללי אין בפוליסה פיננסית מרכיב ביטוחי אלא רק מרכיב של השקעה וחיסכון, ניתן לרכוש באופן מיוחד גם מרכיב ביטוחי שיהיה חלק מהפוליסה.

פרטים אודות חיסכון פיננסי בכלל ביטוח

תכנית חיסכון פיננסי בכלל ביטוח היא כאמור פוליסה פיננסית מטעם חברת הביטוח כלל, התכנית קראה בעבר "חיסכון בטוחה" אך שמה שונה והיום הוא פשוט "חיסכון פיננסי". מאפייני החיסכון הפיננסי של כלל ביטוח כוללים בין היתר:

  • דמי ניהול נמוכים לעומת אפיקי השקעה אלטרנטיביים, דמי הניהול נגבים רק מהחיסכון – אין דמי משמרת, דמי ניהול חשבון ניירות ערך ושאר עמלות הנהוגות בבנקים המסחריים.
  • ניהול ההשקעות מבוצע באופן פעיל ושוטף, על פי הגדרות ופרופיל ההשקעה הרלבנטי, בידי מנהלי ההשקעות של כלל ביטוח. כך שמבחינה זו השירות דומה במהותו לתיק השקעות המנוהל בבית השקעות.
  • באופן הדומה לפיקדונות בנקאיים מסוימים ומכיוון שלא מדובר על קופת גמל, חיסכון פיננסי בכלל ביטוח הינו נזיל באופן מלא ואפשר למשוך את הכסף בכל עת למעט במקרים מסוימים המוגדרים מראש.

חיסכון פיננסי בכלל ביטוח ניתן לרכישה באמצעות סוכני הביטוח העובדים עם חברת כלל, התהליך פשוט למדי וכרוך בעיקר במילוי מסמכים. פוליסת חיסכון פיננסי בכלל ביטוח מיועדת ללקוחות פרטיים, החיסכון הינו לכל מטרה ואין צורך להגדיר מטרה או זמן מסוים לטובת החיסכון.

מסלולי השקעה

חיסכון פיננסי בכלל ביטוח מאפשר ללקוח החוסך לקבוע מסלול השקעה מועדף בהתאם לפרופיל הסיכון שלו, טווח החיסכון ושאר פרמטרים שניתן לקבוע בעזרת סוכני הביטוח המשווקים את הפוליסות.

יש באופן כללי 8 מסלולי השקעה, כגון אג"ח בשיעורים שונים, מסלול שקלי, מסלול מדדי, מסלול מניות, מסלול כללי לתשלום קצבה לחוסך וכן הלאה – כך שאפשר לבחור חיסכון סולידי או בסיכון גבוה יותר.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים