כספים שאבדו בקופות גמל

עבור אנשים רבים מאוד, הרבה יותר ממה שהיינו מצפה, הנושא של איתור כספים בקופות גמל, קרנות פנסיה, פוליסות ביטוח וקרנות השתלמות הוא רלבנטי ועשוי להביא לקבלת עשרות אלפי שקלים ואף מעבר לכך. מסיבות שונות ומשונות יש ככל הנראה 10-15 מיליארד ש"ח של הציבור בישראל ששוכבים בחשבונות חברות הביטוח והגופים הפיננסיים בלי שבעליהם החוקיים יודעים על כך דבר. ניתן כיום לבצע איתור כספים בקופות גמל בצורה מקצועית ונטולת בירוקרטיה מצד הלקוח!

איתור כספים בקופות גמל ובבנקים – לחצו לברור

במקרים רבים מאוד מדובר על כספים של אנשים שכבר נפטרו ולא דרשו אותם לפני מותם ומוטביהם לא יודעים על קיומם, מקרים אחרים הם של עובדים שהופרשו עבורם כספים לחיסכון כלשהו בלא ידיעתם או שהם פשוט שכחו, אחרים הפסיקו לשלם פרמיות וחשבו שהכספים אבדו, יש אנשים שעברו בית ולא קיבלו יותר דיווחים תקופתיים ועוד מקרים ואפשרויות לאיבוד כספים על ידי הציבור.

מעבר לסיבות אלו, גם רפורמת בכר מ-2005 שקבעה כי על הבנקים למכור את כל פעילות הגמל והפנסיה שלהם לגופים אחרים השפיעה על מצב בעייתי זה עם איחוד קופות וקרנות שונות, שינוי שמות, מעבר בעלות וכיוצא באלו שגרמו לבלבול, שכחה וכדומה אצל הלקוחות שלא משכו את כספיהם או מקרים טכניים בהם הכספים ממש לא הופיעו בנתוני הלקוחות והיה צורך לאתרם בצורות מורכבות יותר.

תהליך איתור כספים בקופות גמל באמצעות גורם מקצועי

אדם פרטי או משפחה יכולים כמובן לפנות עצמאית לחברות הביטוח ובתי ההשקעות בניסיון לאתר כספים שאולי נמצאים אצלן או כספים שיודעים בוודאות כי נחסכו אצלן. אך למרבה הצער וחוסר ההפתעה מדובר על הליך בירוקרטי מתיש וקשה, הליך שכולל אינספור שיחות עם נציגי שירות והעברה ממחלקה למחלקה עם קבלת נתונים מבלבלים וסותרים – רבים מתייאשים ומפסידים הזדמנות פז של איתור כספים בקופות גמל וקרנות שונות, כספים בסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים לבית אב. לכן ניתן לבצע את ההליך הזה בעזרת גוף מקצועי וחיצוני שמתמחה באיתור כספים בקופות גמל וכיוצא באלו, חברת איתור כספים פועלת במודל של "לא מצאת, לא שילמת".

מילוי טפסים וייפוי כוח

השלב הראשון בתהליך איתור כספים בקופות גמל או בכל אפיק חיסכון אחר הוא התקשרות עם חברת איתור הכספים. בגלל רגישות הנושא יש להסדיר את ההתקשרות בטופס חתום של שני הצדדים. לאחר מכן הלקוח שמבקש את שירותי איתור הכספים ממלא טופס ייפוי כוח שמקנה לחברת האיתור זכות ויכולת לקבל מידע מחברות הביטוח, בתי ההשקעות וכל גוף רלבנטי אחר – כולל קרנות פנסיה ותיקות.

תהליך ההתקשרות עם חברת איתור כספים בקופות גמל וקרנות פנסיה כולל רישום מפורט של כל הקופות / קרנות / פוליסות הידועות ללקוח שיש בהן כספים שלו, הוריו, בן/בת זוג, ילדים וכן הלאה על פי הרלבנטיות. כמו כן יש לפרט חברות ספציפיות וגופים רלבנטיים שבהם אמורים להיות כספים.

איתור כספים במקורות לא ידועים ועלות השירות

חשוב להבין כי עבור איתור כספים שנמצאים בחברות / קופות / קרנות / פוליסות שפורטו בהסכם ההתקשרות לא ייגבה שכר טרחה כי לא מדובר על משימת איתור מורכבת עבור החברה. העניין בעיקר רלבנטי כאשר לא ידוע היכן עשוי להימצא הכסף והלקוח מבקש לאתרו בצורה המקיפה ביותר. אם במסגרת תהליך איתור כספים בקופות גמל אכן מאותרים סכומים המגיעים ללקוח או למי ממוטביו חברת האיתור תגבה שכר טרחה שמוגדר כאחוז מסוים מהסכום שיאותר.

משמעות שירות איתור כספים בקופות גמל במודל זה היא שהבדיקה היא חינם וללא התחייבות, אפ לא נמצאו כספים שני הצדדים נפרדים והלקוח לא משלם דבר. חברת איתור הכספים מספקת תוך כחודשיים או פחות דו"ח מפורט עם כל הכספים מכל הקופות / קרנות.

לחצו כאן לאיתור הכספים מקופות הגמל שלכם

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים