תכניות חיסכון לצעירים

תכניות חיסכון הן רבות ומגוונות, ומתאימות את עצמן לקהלי יעד שונים. ישנם הבדלים בין תכניות החיסכון הבנקאיות לבין אלו הנסחרות בבורסה ובשוקי ההון. כל המסלולים נועדו, בסופו של דבר, לצבור את הכספים המושקעים, להינות מריביות ולשמור אותם לצורך שימוש בעתיד במסגרת חיסכון.

צעירים נהנהים מהטבות מיוחדות בתכניות חיסכון לצעירים, מכיוון שהבנקים אשר מעוניינים למשוך ולטפח לקוחות צעירים אשר יהפכו לרווחיים עם הגיל והשנים, מוכנים לספוג על אוכלוסייה זו הפסדים ברמה מסויימת.

מרכיבי תכניות החיסכון

הבנקים מציעים עבור תכניות החיסכון הבנקאי ריביות שונות. כל בנק מציע הצעות אחרות ותכניות אחרות. ככל שהמגוון של התכניות רחב, כך גם אפשרויות תקופות החיסכון מגוונות ורבות. אנשים חוסכים כספים למען מטרות שונות, כך שלא מספיקה תקופת זמן אחת לכל התכניות.

התכניות השונות מתאימות את עצמן מבחינת תקופות החיסכון לקהלי היעד השונים. כמובן שככל שתכנית החיסכון ארוכה יותר, כך ניתן להרוויח ממנה יותר. כמו משך תקופת התכנית, גם נקודות היציאה ממנה חשובות מאוד. אנשים שחוסכים מעוניינים לדעת באלה מזמני החיסכון הם יוכלו לצאת מהתכניות, במידה וירצו. הדבר חשוב בעיקר לאנשים שרוצים להשתמש בכסף בפתאומיות לדברים גדולים.

 

סיבות לפתיחת תכניות חיסכון

המטרות לחיסכון כסף הן כה רבות ושונות זו מזו. אנשים מעוניינים לחסוך כספים לעתיד כדי לאפשר לעצמם להינות מדברים או להגשים דברים, שאילולא יחסכו את הכסף, לא יוכלו לאפשר זאת לעצמם מכספם השוטף, הנועד למחייה יום יומית. ישנן תכניות חיסכון שנועדו במיוחד עבור אוכלוסיות מסויימות, כגון: צעירים, סטודנטים וחיילים, והן מתאימות את עצמן לפי צרכיהם של אנשים אלה.

העולם שייך לצעירים

אוכלוסיית החיילים

החלום של כל חייל כמעט הוא לצאת לטיול ארוך לאחר הצבא. "הטיול שאחרי הצבא" הפך להיות מושג של ממש בקרב האוכלוסייה בישראל. הדבר נפוץ מאוד, אך יחד עם זאת גם יקר מאוד. לא לכל החיילים המשוחררים יש סכומי כסף המספיקים עבור טיסות למדינות רחוקות ולטיול ארוך של מספר חודשים לא מבוטל.

מהסיבה הזאת חיילים רבים פותחים תכניות חיסכון שנועדו למטרה זו. במרבית הפעמים ההפקדות הן חודשיות ואת גובהן בוחר החייל החוסך. יש תכניות חיסכון מיוחדות המתאימות עצמן עבור החיילים ומציעות זמן חיסכון קצר יחסית, וריביות שיתאימו במיוחד עבורם.

אוכלוסיית הסטודנטים

במדינת ישראל שכר הלימוד גבוה מאוד, אפילו במוסדות האקדמאיים הממשלתיים, שלא לדבר על אלה המנוהלים באמצעות ידיים פרטים. סכומי הלימודים עצמם וכל הדברים הנלווים להם- מגורים מחוץ לבית, נסיעות, אוכל וכדומה, יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנת לימודים אחת.

רוב הסטודנטים הפונים ללימודי תואר ראשון, לוקחים בחשבון שמשך הלימודים הוא לפחות שלוש שנים. מהסיבה הזאת ישנם סטודנטים רבים אשר עובדים בכמה "משרות סטודנטיאליות"  במקביל ללימודים, רק על מנת שיוכלו לממן לעצמם את חייהם בתקופת הלימודים.

בעזרת חיסכון בשלב מוקדם יחסית, יוכלו הסטודנטים להבטיח לעצמם שקט כלכלי יחסי בתקופת הלימודים, ולהינות מהאפשרות להשקיע את מרבית זמנם עבור הלימודים, ולהגיע להישגים גבוהים.

אוכלוסיית הצעירים

אותם אנשים שסיימו את הלימודים האקדמאיים ופונים הלאה להמשך חייהם, רוצים למסד את הקשר הזוגי שלהם ולהקים משפחה. הצעירים מכירים בעובדה שהפקת חתונה היא עניין יקר מאוד, שמצריך השקעת כספים לא מעטה. במיוחד עבור זה ישנן תכניות חיסכון שמציעים הבנקים השונים, ופעמים רבות החיסכון מגיע גם מכיוון ההורים, שחושבים על הדברים עוד קודם לכן.

נושא נוסף המעסיק זוגות צעירים רבים הוא קניית דירה ולקיחת משכנתא. מחירי הדירות רק עולים ומצריכים לקיחת משכנאות גבוהות. ללא חיסכון מוקדם עבור קניית דירה, יהיה קשה מאוד לקחת משכנתא ולקנות נכס. הבנקים מציעים תכניות חיסכון ופיקדונות בנקאיים מגוונים עבור קניית דירה ומשכנתאות.

אולי יעניין אותך גם:

למה לימודי NLP יכולים לחסוך לכם המון כסף במינימום זמן?

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים