קרנות פנסיה של קבוצת הראל

"הראל" היא אחת משלוש חברות הביטוח הגדולות ביותר בארץ. מלבד עיסוקה המרכזי בביטוח על כל סוגיו, מציעה החברה גם שלל שירותים בנושאי פיננסים, השקעות, קופות גמל ופנסיה.

אנחנו נתמקד בתחום הפנסיה. שם, חברת הבת "הראל ניהול קרנות פנסיה בע'מ", בבעלות מלאה של חברת הראל, עוסקת באופן בלעדי בניהול קרנות הפנסיה של מרבית לקוחות הקבוצה, ומציעה שלל שירותים בנושא.

אודות הראל ניהול קרנות פנסיה בע'מ

הרפורמה הפנסיונית של אמצע שנות ה-90 השפיעה רבות על ענף הפנסיה בארץ. הראל ניהול קרנות פנסיה בע'מ היא חלק מהשינויים שחלו בענף זה.

מאז הרפורמה, מהווה החברה חלק לגיטימי בתוך חטיבת חיסכון לטווח הארוך אשר קבוצת הראל מציעה לקהל לקוחותיה (יחד עם ביטוחי החיים וקופות הגמל).

הקרנות אשר מוצעות על ידי החברה

כיום, פעילות מרכזית של הראל ניהול קרנות פנסיה בע'מ נעשית באמצעות קרנות גילעד. ב-2008 רכשה קבוצת הראל שתי קרנות פנסיה מרכזיות של חברת גילעד: קרן הפנסיה המקיפה "גילעד רווחית" והקרן הכללית "גילעד משלימה".

כעבור שנתיים, מוזגו הקרנות אל קבוצת הראל, ונוספו לתחומי פעילותה של חברת הבת הפיננסית שלה. הן מהווות כיום שתיים מהקרנות הנפוצות ביותר: קרן "הראל גילעד פנסיה" היא קרן תשואה, אשר מעניקה פנסיית זקנים כאשר בעל הקרן פורש מהעבודה, פנסיית נכות כשהוא מאבד את כושר העבודה שלו ופנסיית שאירים- חלילה- אשר מוענקת לקרובי המבוטח במקרה של מוות.

קרן נוספת מטעם קבוצת גילעד היא הקרן "הראל פנסיה כללית", מסוג תשואה, אשר באפשרות בעליה להפקיד בה סכומים באופן חד פעמי- ללא סכום מקסימלי. היא יוצאת לפועל במקרה של פרישה מהעבודה או במסגרת של פנסיית שארות במקרה של מוות.

הקרנות האחרות של הראל

הראל ניהול קרנות פנסיה בע'מ מציעה מספר מסלולי פנסיה נוספים. "הראל מנוף פנסיה" גם היא מסוג תשואה, ומטפלת במקרים דומים של פרישה מהעבודה, אובדן כושר עבודה או נכות- אם כי בתנאים שונים בתכלית מהתוכניות הקודמות.

לטובת הותיקים יותר, קיימת פנסיית "עתידית", אשר אחרון המצטרפים אליה עשה זאת אי שם בשנת 1995. זוהי קרן מאוזנת, שמעניקה לעמיתיה פנסיה יסודית (למקרה של פרישה מהעבודה) או פנסיה מקיפה יותר, המטפלת בכל המקרים שהוזכרו. חשוב לציין כי הקרן אינה מנוהלת בפועל על ידי הראל ניהול קרנות פנסיה באם, כי אם על ידי חברת "לעתיד חברה לניהול קרנות פנסיה".

מגוון אפשרויות התאמה

החברה מציעה מספר רב של מסלולי פרישה, וגמישות זו הופכת את הצרכים הייחודיים של כל לקוח לעובדה שאינה מהווה בעיה כלל. כך, למשל, ניתן לבחור בין אפשרות לקבל את הפנסיה בסכומים קבועים מדי חודש, קבלתה בסכום חד פעמי המהווה עד רבע מהסכום המצטבר של חמש השנים הראשונות, ועוד.

הלקוח יכול לבחור גם את הרמה היחסית של כל גורם וגורם בהסכם הקרן שלו. "מסלול עתיר שארים", לדוגמא, מעניקה משקל יחסי גדול יותר לסכום אשר יוענק לשארים (על חשבון כספי פנסיית הנכות והזקנה), בעוד מסלול "עתיר נכות" מגדיל את גורם הנכות על חשבון הכספים שיועברו לשארים.

המעלות של הראל ניהול קרנות פנסיה בע'מ

הראל ניהול קרנות פנסיה נחשבת למובילה מאד בתחומה, והקרנות השונות שלה כוללות יתרונות רבים. ראשית, אחוז התשואות שלהן הוא גבוה באופן יחסי, עם תשואות המגיעות ללמעלה מ-10% מהסכום הנכנס לקרן מדי שנה.

מעבר לכך, ניהול הכספים נעשה בצורה שקופה, כך שהלקוח יכול להתעדכן בנעשה בקופת הפנסייה שלו בכל רגע נתון- וזאת באמצעות אתר האינטרנט של החברה.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים