על חשבון הפיקדון – על מה אפשר לשלם מהפיקדון האישי לחיילים משוחררים

חיילים וחיילות אשר משתחררים משירות סדיר בצה"ל זכאים לפיקדון אישי בסכומים שמשתנים בהתאם לאופי השירות ואורכו. מדובר על סכום כספי משמעותי בהחלט שמאפשר לחיילים המשוחררים לממן מגוון פעילויות וצרכים בתקופה הקריטית של אחרי הצבא.

למרות שהמדינה מכירה בתרומה האדירה של החיילים והחיילות הצעירים למדינה, היא לא מעניקה להם כסף לכל מטרה או סתם לבזבוזים, לפחות לא בחמש השנים הראשונות. המדינה והקרן להכוונת חיילים משוחררים קבעו קריטריונים ברורים לגבי מימוש כספי הפיקדון האישי וניתן לשלם על חשבון הפיקדון רק עבור דברים מסוימים – בחמש השנים הראשונות מהשחרור, לאחר חמש שנים ועד שבע שנים מהשחרור ניתן למשוך את כספי הפיקדון במזומן בתוספת הצמדה וריבית ולכל מטרה.

תשלום עבור לימודים על חשבון הפיקדון האישי

התקופה שלאחר השחרור היא התקופה שבה רוב הצעירים והצעירות בוחרים ללמוד לימודים אקדמיים, מקצועיים וכדומה – לפני או אחרי הטיול הגדול בעולם. להשכלה חשיבות עליונה כמובן ולכן המדינה והקרן להכוונת חיילים משוחררים מאפשרים תשלום על לימודים שונים ומגוונים על חשבון פיקדון חיילים משוחררים. הלימודים שעבורם ניתן לשלם על חשבון הפיקדון הם:

  • השלמת לימודים תיכוניים
  • שיפור בגרויות
  • קורסים לקראת מבחן פסיכומטרי
  • לימודים קדם אקדמיים – מכינות למשל
  • לימודים אקדמיים בכל מוסד אשר קיבל הכרה מהמועצה להשכלה גבוהה
  • לימודים בישיבות על תיכוניות – רק אלו שקיבלו אישור ממשלתי רשמי לכך שניתן לשלם את שכר הלימוד בהן על חשבון הפיקדון

מימון הכשרות מקצועיות על חשבון הפיקדון

כספי הפיקדון האישי נועדו גם למימון קורסים הכשרה מקצועית למיניהם. ניתן לשלם על חשבון הפיקדון על הכשרה מקצועית בכל תחום שהוא, כל עוד מוסד הלימודים וההכשרה עומדים בסטנדרטים וקיבלו אישור לזכאות לתשלום על חשבון הפיקדון ממשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה או מכל משרד ממשלתי רלבנטי אחר.

במסגרת מסלול זה אפשר לשלם על חשבון הפיקדון עבור קורסים מגוונים מאוד כגון קורס ברמנים, קורס מצילים, קורס מכונאות, קורסי מחשב, קורסי אומנות, לימודי הנדסאים ובעוד מגוון עצום של תחומים ונושאים.

מימון הקמת עסק על חשבון הפיקדון

ניתן להוציא כספים על חשבון הפיקדון עבור הקמת עסק חדש בתחום כלשהו או הצטרפות לעסק קיים למטרות פרנסה, התנאים למשיכת כספים על חשבון הפיקדון עבור מטרה עסקית הם כי העסק יהיה בתחומי ישראל וכי פעילותו תהיה חוקית ומאוגדת תחת אחת האפשרויות המקובלות בישראל – כולל שותפויות וחברות בע"מ.

אז אי אפשר לשלם על חשבון הפיקדון על פתיחת קו עגלות המכירה בארה"ב והסכום לא ממש מספיק כדי להקים סטארט-אפ גדול אך בהחלט מדובר על סיוע רלבנטי ומכובד לעסקים קטנים בראשית דרכם.

רכישת נדל"ן למגורים בעזרת כספי הפיקדון

אמנם במחירי הנדל"ן כיום כספי הפיקדון האישי לא יספיקו אפילו לקנות מטר מרובע בדירה אך בכל זאת מדובר על סכום לא מבוטל שיכול לעזור בהוצאה העצומה של רכישת נכס למגורים. התקנות מאפשרות משיכת כספים על חשבון הפיקדון עבור רכישת נכס כלשהו למגורים או בניית נכס כזה – לעומת האפשרויות האחרות במסלול זה ניתן לממש את כספי הפיקדון האישי עבור דירה שנרכשה מתאריך הגיוס והלאה ממנו, זאת כי במקרה זה מדובר לרוב על תשלומי משכנתא ארוכי טווח.

משיכת כספי הפיקדון עבור נישואין

אפשר לשלם על חשבון הפיקדון חלק מההוצאות הגדולות של החתונה, או ליתר דיוק חלק מההוצאות שבאות אחרי החתונה. חיילים או חיילות משוחררים שנישאו זכאים למשוך את כספי הפיקדון לאחר הנישואין עצמם ולכל מטרה.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים