מהו מסחר בבורסה האמריקאית?

הבורסה האמריקאית, שלמעשה כוללת עבור מרבית המשקיעים הפרטיים שתי בורסות הנמצאות בניו יורק, היא מוקד פיננסי עולמי אדיר.

היקפי המסחר בבורסות האמריקאיות הינם עצומים ומדובר על גורם בעל השפעה רבה הן על כלכלת ארה"ב והן על כלכלת העולם כולו.

מסחר בבורסה האמריקאית מציע אפשרויות רבות מבחינת ניירות הערך הקיימים והזדמנויות ההשקעה, כמו כן מרבית אנשי המקצוע בתחום ממליצים על חשיפה מסוימת לשוק האמריקאי ומסחר ישיר בבורסה בהחלט מאפשר גיוון שכזה לתיק ההשקעות.

עבור סוחרים ומשקיעים ישראלים, מסחר בבורסה האמריקאית כולל אפשרויות רבות, החל ממסחר יומי מהיר ולטווח קצר מאוד ועד משקיעים המבקשים לגוון את תיק ההשקעות ולהשקיע בניירות ערך לטווח ארוך.

כמובן שישנן חברות ישראליות לא מעטות הנסחרות בבורסה האמריקאית – בלעדית או בתור חברות דואליות הנסחרות גם בבורסת תל אביב – כך שניתן בצורה זו להשקיע בהן בצורה מתקדמת ושונה מהשקעה בשוק הישראלי בלבד.

איזה בורסות?

כולנו מכירים את המונח וול סטריט, סמל לתעשיית הפיננסים העולמית (למרות שכמובן שישנם עוד מרכזים פיננסיים חשובים מאוד, כגון הסיטי של לונדון, טוקיו, שנגחאי ופרנקפורט למשל).

אך בפועל, באותו רחוב פיננסי בניו יורק פועלת רק אחת מתוך כמה בורסות אמריקאיות, אמנם הגדולה ביותר אך רק אחת מתוך כמה אפשרויות לביצוע של מסחר בבורסה האמריקאית.

שלוש הבורסות המרכזיות נמצאות בניו יורק, כאשר ה-NYSE היא הגדולה ביותר – נקראת הבורסה של ניו יורק – ונמצאת בבעלות תאגיד הבורסות NYSE Euronext, הבורסה השנייה בגודלה היא ה-NASDAQ, בורסה ממוחשבת המכסה באופן מסורתי חברות טכנולוגיה אך כיום גם חברות אחרות והבורסה השלישית עבור מסחר בבורסה האמריקאית היא AMEX, בורסה לניירות ערך בעלי סחירות וחשיבות פחותה לעומת שתי הראשונות ואשר נמצאת בפועל בבעלות ותפעול בורסת NYSE.

בנוסף, מסחר בבורסה האמריקאית יכול להיעשות בבורסת החוזים העתידיים והסחורות בשיקגו, אך זו בעיקר פונה לסוחרים מוסדיים וגופים פיננסיים גדולים ופחות לסוחרים פרטיים.

מדוע לסחור בבורסות האמריקאיות

באופן כללי, מסחר בבורסה האמריקאית הוא תחום מומלץ למגוון סוגי משקיעים, החל מאלו שאינם סוחרים מקצועיים ומנהלים תיק השקעות לטווח הארוך ובהחלט שעבור סוחרים מנוסים הסוחרים במכשירים מתקדמים ולטווחי זמן שונים.

כמה סיבות או יתרונות למסחר בבורסות האמריקאיות המובילות כוללים למשל:

  • גיוון ופיזור: במציאות כלכלית מורכבת כמו בימינו ועם היכולות הגלובליות של המערכות הפיננסיות, גיוון תיק ההשקעות ופיזור סיכונים מהווים מרכיבים חשובים בהצלחה. הכוונה היא שהשקעה רק בבורסה של תל אביב משולה לכך שאתם שמים את כל הביצים בסל אחד. מסחר בבורסה האמריקאית מאפשר גיוון אדיר ופיזור גיאוגרפי איכותי.
  • להרוויח משוק יורד: בבורסות האמריקאיות יש הרבה יותר אפשרויות להרוויח מפוזיציות שורט – להרוויח גם כאשר השוק או נייר ערך מסוים יורד.
  • מחזורי מסחר: המחזורים במסגרת מסחר בבורסה האמריקאית הינם אדירים, לכן יש יותר הזדמנויות למסחר והשקעה ולייצור רווחים.
  • מבחר ניירות הערך: מסחר בבורסות האמריקאיות מאפשר מבחר כמעט אינסופי של חברות וניירות ערך, מעל 10,000 מניות ועוד שלל מכשירי השקעה ברמות מורכבות שונות.
  • זמינות כלי ניתוח: היום, הכלכלה הגלובלית שקופה וקרובה יותר, כך שעבור הסוחר הפרטי יש מגוון כלי ניתוח לניירות ערך זרים, בעיקר לשוק האמריקאי.

איך סוחרים בבורסה האמריקאית?

האפשרויות עבור המשקיע הפרטי לבצע מסחר בבורסה האמריקאית מגוונות יחסית וזמינות מאוד, בקלות כמו מסחר בבורסה המקומית.

ניתן לעשות זאת דרך הבנקים וחשבון הבנק הרגיל, פשוט חותמים על ניירת ומשלמים את העמלות הגבוהות יחסית.

אפשרות נוספת היא דרך חברות ניהול תיקים (בתי השקעות) המנהלות את תיק ההשקעה ללקוח – לרוב דרך הבנק.

אפשרות שלישית היא מסחר עצמאי דרך בתי השקעות ופלטפורמות אינטרנטיות (זול יותר) ואפשרות נוספת היא השקעה באמצעות ברוקרים זרים אשר פועלים באינטרנט ומציעים אפשרויות מסחר רבות.

מסחר בבורסה האמריקאית מחייב כמובן זהירות וניתוח, כמו כן יש להתחשב בשיקולי מטבע, עמלות ומיסוי במהלך המסחר ומימוש רווחים/הפסדים.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים