החלפת קופת חולים חוסכת לכם כסף, והרבה

חיסכון כספי עצום במעבר בין קופות חוליםהמודעות המוגברת של הציבור ליחסי הגומלין בין תשלום על שירותים או מוצרים, לבין התמורה המתקבלת, גרמה למצב בו אנשים כבר אינם מסתפקים במוכר ובידוע, ומוכנים לנסות חלופות. גם כצרכני בריאות, השוואת חלופות יכולה לחסוך כספים, והרבה.

אם עדיין לא שמעתם על האפשרות, ראוי שתדעו שניתן לבצע מעבר מקופת חולים אחת לקופת חולים אחרת בלי שהקופה הנוכחית תערים קשיים על המעבר. המעבר יכול להוביל לשיפור השירות ובנוסף תזכו גם לחיסכון כספי משמעותי.

ניתן להחליט על החלפת קופת חולים, ומותר גם להתחרט

כל מבוטח של קופת חולים, ואין זה משנה באיזו קופה הוא חבר, מורשה לעזוב ולעבור לקופה אחרת. הקופה הקולטת אינה רשאית להתנות את הקליטה של המבוטח החדש, והיא חייבת להעניק לו את מכלול השירותים בהתאם לסל הבריאות העדכני.

חשוב להבין שביצוע המעבר אינו נכנס לתוקף מידי. זהו הליך ביורוקרטי הכרוך בהעברת מידע רפואי ופרטים מנהלתיים, יש צורך לעדכן את הביטוח הלאומי בדבר המעבר ולא מדובר ברישום טכני בלבד. אך הקופה אותה עוזבים, חייבת להמשיך ולהעניק את כל השירותים עד לסיום התהליך באופן מסודר. במהלך התקופה שבה המהלך עדיין לא הושלם, המבוטח יכול להתחרט ולהודיע על כך, כך שהמעבר יתבטל.

איך מבצעים את המעבר בין קופות החולים?

כדי להקל את תהליך המעבר, וכדי להימנע מביורוקרטיה מסובכת, הוחלט על נוהל אחיד. השיטה הראשונה למעבר מבוצעת באמצעות הדואר. בכל אחד מהסניפים ניתן למצוא טפסים למעבר בין קופות חולים. את הטפסים יש למלא, להזדהות באמצעות תעודה מזהה והדואר מעביר את הבקשה לטיפול.

אין צורך לפנות לקופת החולים או ליצור קשר עם מוקד השירות. דרך חדשה יותר, מאפשרת את השלמת המעבר באמצעות האינטרנט. לצורך כך, יש להיכנס לאתר של ביטוח לאומי. סייג חשוב – נכון להיום, רק בעלי כרטיס אשראי יכולים להשלים את הגשת בקשת המעבר בצורה זו, באינטרנט. נחוצה גם מדפסת, לצורך הפקת האישור שהמערכת מוציאה.

מה קורה עם הביטוחים המשלימים?

למרות שניתן לחסוך כסף רב כשבוחרים לעבור מקופת חולים אחת לקופת חולים אחרת, קיים חשש שקופות החולים יערימו קשיים. בין היתר, החשש הוא שהמבוטח ימצא עצמו נפגע בכיסויים של הביטוחים המשלימים. מצב זה מתבטא בתקופת ההמתנה הקיימת כשרוצים לקבל שירות המכוסה בביטוח משלים של הקופה החדשה. מה קורה, אם כן, לגבי הביטוחים המשלימים, האם קיים מקום לחשש? אחרי הכל, הבדלי המחיר והשירות בביטוחים אלו מהווים שיקול מרכזי בהחלטה להחליף קופת חולים.

כשעוברים לקופת חולים אחרת, הביטוח המשלים של הקופה הקודמת כבר אינו תקף. עם זאת, בכל קופות החולים ישנם רבדים שונים של ביטוחים מסוג זה, כך שניתן להצטרף מיד לביטוח משלים דומה. בדרך כלל, תעניק קופה חדשה את הזכות לקבל שירותי בריאות בהתאם לביטוח המשלים באופן מידי או תוך פרק זמן יחסית קצר.

השוו, בדקו ותרוויחו

ברוב המקרים, כששוקלים לבצע מעבר בין קופות החולים, לא ניתן לבצע השוואה יעילה של כל השירותים, התשלומים, העלויות והסייגים. אנשים שכבר ביצוע מהלך זה, מדווחים שהחיסכון יכול להיות משמעותי כשנזקקים לשירותים פרטניים, למשל בתחום היריון ולידה, רפואת ילדים רפואה מקצועית, טיפולים משלימים או שיתופי פעולה עם רופאים פרטיים.

בדקו מהי העלות בכל קופה בתחום ההשתתפות העצמית, בדקו את פריסת הסניפים והעלויות בהתאם לשירותים המשמשים אתכם,וזכרו שניתן לעבור בחזרה לקופה הקודמת אם חפצים בכך ובכלל, בכל שנה ניתן לעבור עד פעמיים בין קופות החולים השונות.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים