מנוף – קרנות פנסיה מבית הראל

קרן הפנסיה מנוף, או בשמה המלא "מנוף ניהול קרנות פנסיה", פועלת כיום תחת קבוצת הביטוח ובית ההשקעות הראל– מהחברות המובילות בישראל בתחומה. במשך למעלה מעשור, מציאה הקרן מגוון קרנות פנסיה אשר מצטיינות בדבר מרכזי אחד, והוא התשואות הנאות שכל עמית מצרף אל חשבון הבנק שלו.

קרן פנסיה זו הוקמה ב-1995, בעקבות רפורמת הפנסיה במדינה שהעבירה את הקרנות מהבנקים אל חברות הביטוח השונות. מאז ועד היום מוענקים שירותי הקרן לאלפי עמיתים בכל המגזרים במשק הישראלי.

אודות קרן פנסיה מנוף

בראשית דרכה, הוקמה קרן הפנסיה כדי להעניק שירותים לכלל פועלי הבניין בישראל. בשנת 2001 חברת עתידית, אחת החברות המובילות בתחום הפנסיה דאז, החליטה לרכוש את הקרן ובמשך מספר שנים טיפלה בתיקי ההשקעות ובקרנות הפנסיה של קהל הלקוחות שלה.

הצעד הבא בגלגולה של הקרן התרחש ב-2004. בשנה זו התחוללה רפורמה נוספת בשוק הפנסיה, במהלכה נרכשה חברת עתידית, על כל קרנות הפנסיה שלה, על ידי חברת הראל. מאז ועד היום, קרן הפנסיה מנוף נמצאת בבעלות מלאה של חברת הראל ומהווה חברת בת שלה.

מהות הקרן

כיום, נחשבת קרן הפנסיה מנוף לקרן פנסיה מקיפה השנייה בחשיבותה של חברת הראל (שנייה רק לקרן גילעד פנסיה). העיקרון המרכזי בקרן זו פשוט ביותר: כאשר בעל הקרן מגיע לרגע שבו הוא תולה את מדי העבודה שלו ומתחיל את חייו האזרחיים, הוא זוכה בכספי הקרן, בתוספת התשואות שהצטברו בה.

קיימים שלושה מקרים עיקריים שמביאים למימוש הקרן: פרישת עובד עקב הגעה לגיל הפנסיה, קצבת נכות כאשר האדם מאבד את כושר העבודה שלו וקצבת שארות, המוענקת ליקיריו של האדם כאשר הוא עובר לעולם הבא.

היתרון המרכזי: תשואות נאות

במהלך שנות עבודתו, מפריש האדם מדי חודש מספר אחוזים (לרוב סביב כ-5%) אל קרן הפנסיה שלו, אשר מניבה בסופו של דבר תשואות נאות בהחלט. הגורם העיקרי לכך הוא ניהולה על ידי קבוצת הראל, הנחשבת למובילה מהבחינה הזו. למעשה, בשנים 2007 עד 2010 דורגה הקרן במקום הראשון מבין קרנות הפנסיה בסדר גודל קטן יחסית.

מבחינת אחוזי התשואה, הרי שהם משתנים בהתאם לסוג הקרן שבה בוחר האדם ולפי תנאיה. האחוזים השנתיים נעים סביב 8% ל-13%- סכום נאה לכל הדעות, במיוחד בהתחשב ברמת הסיכון הנמוכה של קרנות אלה.

כך נקבעת קרן פנסיה מנוף

במרבית המקרים, הקו המוביל בקרנות הפנסיה של מנוף הוא דומה. כשליש מנכסיה של הקרן מושקעים באגרות חוב ממשלתיות: אלה אינן מושקעות בבורסה, אבל מונפקות על ידי המדינה ובכך מבטיחות תשואות של מספר אחוזים מדי חודש.

יחד עם גורמים דוגמת אגרות חוב סחירות, מניות וניירות הערך, יכול כל אדם לבחור את המסלול המועדף עליו בהתחשב במשקל היחסי של כל גורם העשוי להביא למימוש הקרן (פנסיה, אובדן כושר עבודה וכו'). כל זאת, כמובן, בהתאם לרמת הסיכון שלו ולרצון להשקיע מכספו, כמובן.

יתרונותיה של קרן פנסיה מנוף

מעבר לתשואות הגבוהות, מאפשרת קרן פנסיה מנוף לעמיתיה ליהנות ממספר יתרונות נוספים. מגוון המסלולים המוצעים רחב בהחלט, וכולל אפשרויות שאינן בהכרח טריוויטליות. כך, לדוגמא, אדם יכול להחליט על מינימום התשלום המובטח בפנסיית הנכות וקבלתה כמקדמה, על תשלום רטרואקטיבי של הפנסיה, בחירה ברצף ביטוחי מכל סוג וכן הלאה.

אופציה ייחודית אשר מוצעת בחברה נוגעת לביטוח המשנה. ביטוח שכזה אינו נרכש מכספיהם של העמיתים, והוא מאפשר להם לקבל כספי ביטוח במצבים שבהם יותר מאדם אחד נפגע בתאונה, בפעולת טרור או בכל אירוע אחר. כך למעשה מוגנים כספי החיסכון הפנסיוני של כל מבוטח.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים