גילעד קרן פנסיה עבור הציבור הדתי

1959. קרן גילעד מתחילה את פעולותיה בתחום הפיננסים, והיא אחת החברות הראשונות אשר עושות זאת בישראל. מאז ועד היום פועלת קרן זו והיא בשליטת העמיתים. כל אחד מהם יכול לציין בגאון עובדה חשובה מאד: החברה שמתפעלת את הקרן שלו היא בין היחידות בישראל שהצליחו לשמור על איזון כלכלי במשך כל שנות פעילותה, ואף מעבר לכך.

הרפורמה הידועה לשמצה בקרנות הפנסיה, אשר תקפה בשנות ה-90 את מרבית החברות הפיננסיות שזו תחום עיסוקן, לא חלה על קרן גילעד.

עובדה זו סייעה לקרן לשמור על הונה, היקף עמיתיה (כ-15,000) ומספר העסקים הרב שמעניק לעובדיו חיסכון פנסיוני במסגרתה (ולא רק במגזר הדתי). יחד עם זאת, בכל השנים לא זנחה החברה נדבך חשוב בפעילותה, והוא הציבור הדתי. זאת, כמובן, באמצעות הקרן הותיקה "גילעד- גמלאות לעובדים דתיים".

על קרן גילעד- גמלאות לעובדים דתיים

קרן גילעד- גמלאות לעובדים דתיים הינה קרן פנסיה מקיפה, רבת תשואות, אשר ניתנת במקרים של פרישה מעולם העבודה עקב הגעה לגיל זקנה, אובדן כושר עבודה או במקרה הגרוע יותר- מוות.

היותה של הקרן ותיקה מבטיח דבר מרכזי אחד: כל אדם החבר בה הצטרף אליה עוד טרם 1995, השנה בה החלו הרפורמות מטעם המדינה על החברות העוסקות בפנסיה. במילים אחרות: החל מאמצע שנות ה-90, הקרן סגורה להצטרפות של עמיתים חדשים, ומטפלת תחת זאת בקרנות של העמיתים הותיקים יותר, שהקדימו להצטרף אליה.

מי זכאי לקבל את כספי הקרן?

הקרן ניתנת לעמיתים אשר עומדים במספר תנאים עיקריים מבחינת ניהול הקרן. ראשית, אסור להם למשוך כספים מהקרן, גם בצורה חלקית, או שיאבדו את הזכות לקבל את כספי הפנסיה על חשבון היתרה שבקרן.

מעבר לכך, כאשר האדם מפסיק לשלם למשך כשלושה חודשים את תשלומיו לקרן יוקפאו זכויותיו (חידוש החברות כרוך בתקופת הכשרה מחודשת). הפסקת תשלום של שלוש שנים, לעומת זאת, כבר תגרום לעמית להפסיק לשמש כחבר ותיק בקרן, כך שלא יוכלו להיות מופקדים אליה כספים נוספים.

יתרונותיה של קרן גילעד

היותה של קרן גילעד גוף פיננסי יציב מסייעת מאד לחבריה. האיזון האקטוארי שלה מקנה לה מדי שנה קצבה נאה ביותר של עשרות מיליוני שקלים (ולעיתים אף למעלה מזהI הניתנת מטעם מוסדות המדינה השונים- וזאת לצורך "פיצוי" הקרנות ושמירה על הזכויות הפנסיוניות של עמיתיהן.

הקרן מציעה לעמיתיה דמי ניהול נמוכים ביותר ותשואה גבוהה מאד, אשר חלקה הגדול מובטח באמצעות אגרות חוב הניתנות מטעם המדינה. גם עובדות אלה הן פועל יוצא של "התחמקות" קרן גילעד מהרפורמה בענף הפנסיה, אשר, בין היתר, הגדילה באופן דרסטי את דמי הניהול של חבריה.

מעבר לכך, היותה של הקרן מנוהלת על ידי חבריה מקטינה מאד את הסיכון של העמיתים, אשר אינם תלויים בגורם פיננסי אחד- דבר המאפשר גם הוא את פעילותה התקינה של החברה במשך שנים על גבי שנים.

גילעד גמלאות לעובדים דתיים- ההיבט הכלכלי

לאחר שטווינו את היסודות להבנת קרן גילעד- גמלאות לעובדים דתיים, נוכל להבין ביתר קלות את הנתונים הפיננסיים המאפיינים את פעילותה. העובדות הן כאלה: בניהולה של הקרן כיום נתונים למעלה מ-7 מיליארד שקלים, עם תשואה ריאלית העולה לרוב על 10%.

החברה מפעילה גם שלל קרנות משלימות, קופות גמל וקרנות השתלמות (אשר מנוהלות על ידי חברת "הראל השקעות בע'מ"). נכון לשנת 2011, יושב ראש החברה הוא חבר הכנסת לשעבר שאול יהלום, ומנהלה הכללי הוא יואב ערמוני. משרדי החברה ממוקמים ברמת גן, וחולשים משם על עבודתם של למעלה מ-400 עובדים המעורבים בכל שלבי תהליך הביטוח הפנסיוני.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים