מגן קרנות פנסיה

עם כל הכבוד לעבודה המאומצת של האדם במרבית שלבי חייו, בזמן מסוים היא תיאלץ להיפסק. בין אם אדם מגיע לגיל הפנסיה ופורש מעולם העבודה, בין אם הוא נאלץ לעשות זאת עקב תאונה או נכות כלשהי ובין אם הוא, חלילה, עובר לעולם שכולו טוב- חשוב מאד ששנות חייו המאוחרות, או חיי שאיריו, יעברו באופן מעורר כבוד.

בישראל, קיימות עשרות חברות המציעות קרנות פנסיה מכל סוג. המכנה המשותף לכולן הוא האפשרות לצבור במהלך החיים הון נאה בהחלט, ולהתקיים ממנו כראוי בשנות החיים המאוחרות. חברת "מגן לניהול קרנות פנסיה" עונה בדיוק על ההגדרה הזו, ומציעה את שירותיה לקהל עמיתים רחב.

הקמתה של מגן חברה לניהול קרנות פנסיה

לפני שנדבר על קרן הפנסיה של מגן, חשוב להבין את הנפשות הפועלות. ובכן, חברת הביטוח איילון היא אחת מהמובילות בתחומה בארץ. פעילותה חולשת על תחומים פיננסיים רבים. בתחום הפנסיה, מחזיקה החברה בבעלות של כ-80% על חברת הבת מגן לניהול קרנות פנסיה (כאשר 20% הנותרים הן בשליטת בית ההשקעות המוביל פסגות).

מגן ניהול קרנות פנסיה נוסדה בעקבות הרפורמה הידועה בתחום הפנסיה בשנת 1995, אז העבירה הממשלה את קופות הגמל וקרנות הפנסיה מידיהם של הבנקים אל חברות נבדלות בתחומי הביטוח והפיננסים.

הייחוד: פנייה למגזרים ספציפיים

בשנות פעילותה הראשונות, הציעה החברה את שירותיה בעיקר למגזרים מקצועיים מסוימים במשק הישראלי, ובכלל זה בענפי התחבורה, התעשייה והשירותים. הלקוחות המרכזיים של החברה דאז היו הקיבוצים, מפעלי התעשייה, חברות התחבורה "אגד" ו"דן" ועוד. תחום פעילות זה מזוהה עם החברה עד עצם היום הזה.

בשנת 2004 נכנסה מגן חברה לניהול קרנות פנסיה גם לעולם הצבאי. החל שיתוף פעולה עם צה'ל, במסגרתו קרנות הפנסיה של אנשי הקבע בצבא מנוהלות על ידי קרן הפנסיה "מגן זהב" מטעם חברת הביטוח איילון (אם כי עמיתיה כוללים גם אנשים ממגזרים אחרים).

חשוב להדגיש כי מרבית הלקוחות של הקרן כיום הם חברי קואופרטיבים וקיבוצים, אשר מפרישים את כספם לקרן במסגרת הארגונים בתוכם הם פועלים. מעט מהעמיתים, בעיקר פורשים מהארגונים הללו, מפרישים זאת באופן עצמאי.

כיצד פועלות קרנות הפנסיה?

העיקרון לפיו מתנהלות קרנות הפנסיה שמציעה מגן חברה לניהול קרנות פנסיה אינו שונה מהמקובל כיום בשוק הפנסיה הישראלי. הנוסחה היא כזו: במהלך שנות עבודתו של העמית, מופרשים לקופות הגמל אחוזים בודדים מדי חודש.

כאשר הקרן יוצאת אל הפועל, מתווספות אליה התשואות אשר נצברו עם השנים (מינוס סכום דמי הניהול החודשיים). הסכום הנ'ל מחולק במקדם הקצבה- והוא הסכום לו יזכה העמית מדי חודש.

יש לציין כי מגן קרן פנסיה מרכזית היא קרן פנסיה ותיקה, כלומר, קרן אשר נסגרה להצטרפות של עמיתים חדשים החל משנת 1995, והיא מטפלת תחת זאת בקרנות העמיתים שהצטרפו אליה עוד טרם שנת רפורמה זו.

הקרנות הותיקות של מגן- חברה לניהול קרנות פנסיה

מרבית השירותים של החברה נעשים באמצעות קרן הפנסיה מגן- קרן פנסיה מרכזית, אשר פועלת על פי עקרונות הקואופרציה. העמית או מי מטעמו מפקידים לקופת הקרן סכום קבוע מדי חודש, ולפי סכומים אלה ותנאי הקרן נצברות תשואות הסכום הכולל ניתן במקרים של יציאה לפנסיה, אובדן כושר עבודה או במסגרת של פנסיית שאירים, המוענקת לשאיריו של העמית המנוח.

העמית יכול לבחור את המשקל היחסי של כל גורם בקרן שלו, וזאת באמצעות אחד המסלולים המוצעים על ידי החברה.

במסגרת זו, אגב, מוצעות גם קופות גמל לפיצויי פיטורין וכן קופות לתגמולים לשכירים וחסכונות לעובדים עצמאיים.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים