ורדן בית השקעות

חברת ורדן בית השקעות הינה שחקן קטן יחסית ופחות מוכר בשוק ההון הישראלי, מדובר על בית השקעות קטן העוסק בעיקר בניהול תיקי השקעות ובמתן שירותי מסחר עצמאיים בבורסה.

בית ההשקעות קם בשנת 2003 ועל פי עקרונותיו מציע ללקוחותיו שירות נטול ניגודי אינטרסים מבחינת קשרים עם גורמים פיננסיים אחרים בישראל ובחו"ל.

בית ההשקעות ורדן (Vardan) מנוהל על ידי עורך הדין רועי דנאל ומנהל ההשקעות הראשי הוא פנחס בן אהרון. כמובן שבית ההשקעות מחזיק ברשיון לייעוץ בניירות ערך, שיווק השקעות וניהול השקעות. הנהלת בית ההשקעות ורדן יושבת במושב אביחיל שבשרון, צפונית לנתניה – בחירה לא שגרתית בשוק הפיננסי הישראלי.

ניהול תיקי השקעה

ורדן בית השקעות מציע ללקוחותיו שתי אפשרויות מרכזיות לניהול תיקי השקעות, אם אפיקי השקעה בשוק ההון המקומי ובשווקים בינלאומיים.

  • ניהול תיק השקעות דרך חשבון הבנק של הלקוח: שיטה זו היא המקובלת ביותר בין בתי ההשקעות בישראל וגם ורדן בית השקעות מציע אותה ללקוחותיו. בשיטה זו תיק ההשקעות של הלקוח נשאר בחשבון הבנק שלו והניהול של התיק מבוצע דרך מערכת הבנק. הלקוח מאפשר למנהלי ההשקעות של ורדן ייפוי כוח לביצוע פעולות קנייה ומכירה בחשבון ניירות הערך – כך שהכסף נשאר בבנק, לבית ההשקעות יש גישה רק לביצוע פעולות בניירות ערך. כמובן שלכל לקוח נקבע פרופיל השקעות אישי בהתאם לפגישות אישיות, גיבוש מטרות לכסף, לוחות זמנים, רמות סיכון וכיוצא באלו. ללקוח גישה מלאה לפרטים על חשבונו ותיק ההשקעות שלו והכל מתנהל בשקיפות. ורדן מרוויח מעמלת ניהול שהוא גובה כאחוז מתיק ההשקעות עצמו.
  • ניהול תיק השקעות במסחר עצמאי: ורדן בית השקעות מאפשר ללקוחותיו המבקשים לנהל את תיק ההשקעות שלהם שלא דרך חשבון הבנק ובאופן עצמאי גישה למערכות חברי בורסה שונים. הכוונה היא שהלקוח מפקיד את כספי תיק ההשקעות שלו בחשבון נאמנות מיוחד בהתאם לפלטפורמת המסחר בה הוא בוחר, תיק ההשקעות מנוהל עצמאית על ידי הלקוח ותמורת עמלות נמוכות משמעותית ממה שגובים הבנקים. המסחר נעשה דרך מערכת אינטרנטית מאובטחת ומתקדמת. במקרה זה, ורדן בית השקעות משמש משווק עבור חברי בורסה אחרים המציעים פלטפורמות מסחר.

ניהול השקעות בקופות גמל וקרנות השתלמות

בישראל קיים מסלול שנקרא IRA, זהו מסלול לא מוכר במיוחד שבו חוסך בקופת גמל או קרן השתלמות יכול למעשה לנהל בעצמו את ההשקעות בקופה.

ורדן בית השקעות מציע ללקוחותיו שירות IRA שכזה, כאשר באמצעות מנהלי ההשקעות והאנליסטים של בית ההשקעות מנוהלות ההשקעות בחיסכון בהתאם לפרופיל השקעה אישי.

בצורה זו חוסכים בקופות גמל וקרנות השתלמות יכולים להגיע לתשואות גבוהות יותר כאשר הם מאמינים שהם עצמם או בית השקעות חיצוני יוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר לעומת חברת הביטוח או מנהל ההשקעות "הרגיל" של הקופה.

נקודות מיוחדות לורדן בית השקעות

ורדן בית השקעות, בהיותו בית השקעות קטן המתמחה בניהול תיקי השקעות ושאינו עוסק בתחום הגמל, הפנסיה וקרנות הנאמנות, מציע שירות אישי לאורך כל הדרך. מנהלי ההשקעות בחברה מנהלי תהליך קבלת החלטות דינמי על בסיס ניתוח מעמיק של השווקים.

בית ההשקעות מאפשר מסלולי השקעה על בסיס מודלים טכניים ייחודיים המאפשרים סיכון נמוך יחסית וסיכוי לתשואות גבוהות ביחס לרמת הסיכון.

בראשית 2012 ורדן בית השקעות נקלע לסכסוך משפטי עם חברת כלל פיננסים מבית כלל ביטוח. הסכסוך כלל הגשת תביעה על ידי ורדן נגד כלל פיננסים בטענה שהאחרונה הפרה הסכמים ופגעה בבית ההשקעות במסגרת שותפות בה ורדן שיווק את המסחר העצמאי דרך שירותי חבר הבורסה של כלל וקיבל חלק מעמלות המסחר של הלקוחות הרבים שהגיעו דרכו.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים