יוזמה – פתרונות פנסיה לעצמאיים

להיות עצמאי במשק העבודה הישראלי אינו דבר פשוט היום. עבודה עם חשבוניות מס, תשלומי מקדמות למס הכנסה, תשלומי ביטוח לאומי ומילוי שלל דוחות שנתיים מוטלים על כל עצמאי באשר הוא, דבר אשר מצריך מאמצים רבים ולא פעם- גם בזבוז כספים. זאת, כמובן, להבדיל משכירים, אשר כל חישובי המשכורת שלהם וניכוייה מוטלים על המעסיק.

עדיין, עצמאיים רבים נהנים מכך שבהגיעם לגיל הפנסיה, עובדת היותם עצמאיים לא מונעת מהם קבלת כספי פנסיה. קרנות פנסיה "יוזמה קרן פנסייה לעצמאיים" (או בקצרה: "יוזמה"), מקבוצת מגדל, מבטיחות זאת להם. בהנחה, כמובן, שהם הקפידו להצטרף אליהן עוד טרם 1995, שנת סגירתן למצטרפים חדשים.

ראשית: מיהו עצמאי?

על מנת שנבין את מהותה של קרן הפנסיה יוזמה, חשוב לעמוד על טיבם של העצמאיים. ובכן, עצמאיים הם אנשים אשר פעילותם הכלכלית והכנסותיהם ממנה מגיעים באופן עצמאי, כלומר, הם אינם מועסקים כשכירים על ידי מעביד או ארגון כלשהו.

במרבית המקרים, העצמאי יקבל את הכנסותיו דרך ייצור של מוצרים, מסחר או מתן שירותים שונים. כמובן ששיטת הכנסה זו נחשבת ליציבה פחות, מאחר והיא תלוייה בפעילותו העסקית של העצמאי בכל חודש. במילים אחרות: הוא אינו נהנה משכר גלובאלי קבוע (פחות או יותר) כמו רבים מהשכירים, מה שמגביר את הסיכונים הפיננסיים בעבודתו.

על הקשר שבין מגדל וקרנות פנסיה

תאגיד "מגדל אחזקות ביטוח ופיננסיים בע"מ" פועל כבר עשרות שנים. באמצעות חברות בת שונות, מטפל התאגיד בתחומים נרחבים הנוגעים לנושאים פיננסיים: ביטוח, ניהול השקעות (דרך מגדל שוקי הון), חיסכון פנסיוני ועוד.

החברה נמצאת בבעלותם של מספר גופים פיננסיים בעלי חשיבות רמה. מרבית הבעלות (כ-70%) היא של חברת ג'נרלי האירופאית, כששאר השליטה מחולקת בין בנק לאומי והציבור.

לתחום החיסכון הפנסיוני ניתן מענה באמצעות קרנות פנסיה שונות, שבמרכזן קרנות השכירים "מגדל מקפת אישית", "מקפת משלימה" וכמובן- קרן יוזמה הותיקה שמעניקה קצבאות פנסיה לעצמאיים.

אודות יוזמה- קרן פנסיה לעצמאיים

קרן הפנסייה יוזמה, אשר פועלת על פי תקנות מס ההכנסה בישראל, החלה לפעול כבר בשנת 1982, כאשר ייעודה המרכזי היה מתן שירותי פנסיה לעצמאיים בלבד. במשך למעלה מעשרות צירפה אליה הקרן אלפי עמיתים, אשר בחרו באחד ממסלולי קרן הפנסיה המוצעים להם במסגרתה.

בתחילת שנת 1995 נערכה רפורמה מקיפה בתחום הפנסיה בישראל. כפועל יוצא של רפורמה זו, החליטה ממשלת ישראל כי כל קרנות הפנסייה אשר היו קיימות עד תקופה זו (קרנות פנסיה "ותיקות") יסגרו בפני הצטרפות של עמיתים חדשים, והחברות הפיננסיות יטפלו תחת זאת בקרנות הפנסיה של העמיתים אשר הצטרפו אליהן טרם התאריך הנקוב.

השירותים השונים של יוזמה

יוזמה- קרן פנסיה לעצמאיים מציעה שלל קרנות פנסיה לאנשים אשר פועלים שלא במסגרת של מעסיקים, ללא תלות במקצוע שבו עוסק העמית הנדון. עיקרון ההתנהלות הוא פשוט: בכל אחד מחודשי עבודתו של העמית לאחר הצטרפותו לקרן הפנסייה, הוא מפקיד אחוז מסוים מהכנסותיו אל הקרן, וסכום זה צובר תשואות שונות עם הזמן.

מתי תבוא הקרן לידי מימוש? בהקשר הזה, ניתן למנות שלוש סיבות עיקריות. הראשית, כמובן, היא פרישה מהעבודה (תחילת הפנסיה), אשר נערכת לרוב בסביבות גיל 60. סיבות אחרות שמצריכות שימוש בכספי קרן הפנסיה הן פרישה לא רצונית מהעבודה עקב אובדן כושר עבודה, או מקרה של מוות, חלילה. במצב כזה, כספי הפנסיה יועברו אל שאיריו של המנוח.

חשוב להדגיש כי הלקוח יכול לבחור את התנאים שבהם תתנהל קרן הפנסיה, את המשקל היחסי של כל גורם, אופן הפקדת הכספים, צורת מימושם, רמת הסיכון של הקרן וכן הלאה.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים