יובלים

בשנת 1995, חלה רפורמה מקיפה בענף בפנסיה בישראל, במסגרתה הוקמו עשרות קרנות חדשות- בעוד רבות אחרות הפסיקו את פעילותן, או לכל הפחות הפסיקו לקלוט עמיתים חדשים.

אחת הקרנות הראשונות שצצו באותה שנה הייתה קרן הפנסיה יובלים ניהול קרנות פנסיה בע'מ, אשר נחשבת למובילה בתחום עד עצם היום הזה.

יובלים ניהול קרנות פנסיה בע'מ היא חברת בת של "דש איפקס הולדינגס בע'מ", חברה ציבורית בכירה בענף ההון בישראל. היא מציעה שלל אפשרויות פנסיוניות לקהל עמיתיה, במטרה ברורה להפוך את השנים שלאחר הפרישה מהעבודה לנעימות ככל האפשר.

יובלים ניהול קרנות פנסיה: ההקמה

1995. קבוצת דש איפקס אחזקות רוכשת את יובלים קרנות פנסיה, חברה שבעצמה המשיכה את פעילות של קרן הפנסיה ה.ע.ל מטעם הסתדרות העובדים. בעוד ניהול של הקרן האחרונה עבר למשרד האוצר, קרן יובלים המשיכה לפעול תחת דש איפקס. ניתן לראות זאת, כמובן, כחלק מניסיון להיכנס לתחום הפנסיה בו טרם דרכה רגלה של החברה.

דש איפקס החזקות, אשר נרכשה לפני מספר שנים על ידי איש העסקים אלי ברקת, הפכה לגורם דומיננטי מאד בענף הפנסיה, ומציגה מאזנים כספיים חיוביים מאד. חשוב לזכור שהמדובר הוא בחברה בעלת ניסיון רב שנים בתחומים כלכליים מגוונים, דוגמת קופות גמל ושוק ההון, כך שהעולם הפיננסי אינו זר לאנשיה.

אילו קרנות פנסיה מוצעות על ידי החברה?

יובלים ניהול קרנות פנסיה בע'מ מאפשרת לקהל עמיתיה ליהנות משתי קרנות פנסיה עיקריות. קרן פנסיה מקיפה, אשר כוללת את מספר עמיתי החברה, היא קרן פנסיונית למטרת חיסכון ארוך טווח. קרן זו נחשבת לגמישה במיוחד, עם אפשרויות השקעה מגוונות, והיא באה לידי מימוש בעת יציאה של העמית לגמלאות, פרישה לא רצונית עקב אובדן כושר עבודה או מקרה מוות (הקצבה תועבר לשאיריו של המנוח).

קרן הפנסיה יובלים מנהלים הינה קרן משלימה, אשר מבכרת את ההיבטים החסכוניים על אלה הביטוחיים. היא תוענק לרוב במקרים של יציאה לגמלאות, ומיועדת לשכירים בעלי משכורת גבוהה אשר חורגים מעבר לתקרת ההפרשה של הקרן המקיפה, לאנשים שזכו בסכום כסף רב באופן חד פעמי ומעוניינים להשקיעו, ועוד. קרן זו מניבה תשואות באמצעות שוק ההון.

מלבד זאת, ניתן למצוא בחברה גם שלל קופות גמל והשתלמות.

מילת המפתח: זהירות

הניסיון הפיננסי העשיר של אנשי יובלים ניהול קרנות פנסיה בע'מ מהווה גורם חיובי עבור עמיתיה. הקרן פועלת על בסיס סיכונים, אולם כמעט בכל המקרים מניבה תשואות חיוביות בטוחות, אשר עשויות להגיע גם לגובה של עשרות אחוזים מסכום ההשקעה (כ-20-30%, בדרך כלל)- מספר הגבוה באופן יחסי מקרנות רבות הנהוגות כיום בשוק.

עיקר התשואות נעשות באמצעות אגרות חוב ממשלתיות בטוחות, אגרות חוב קונצרניות מכל אבי העולם, מט'ח, מניות מקומיות ועוד. כך, ההשקעה של העמיתים למעשה היא סולידית, ונמוכה יותר מהנהוג בקרנות פנסיה אחרות.

יתרונותיה של יובלים ניהול קרנות פנסיה בע'מ

על מנת לסייע לעמית לבחור בתוכנית הפנסיה המתאימה לו ביותר, וכדי ללוות אותו בעת ניהול הקרן, אנשי יובלים ניהול קרנות פנסיה בע'מ מעניקים לו ייעוץ מלא. אנשי החברה נפגשים עם העמיתים טרם ההחלטה על בחירת הקרן וכן מסייעים להם בניהולה. מלבד זאת, באמצעות אתר האינטרנט של הקבוצה יכול העמית ללמוד על מצבה של הקרן שלו בכל רגע נתון.

חשוב לציין כי כספי העמיתים מופקדים בבנק הפועלים, כאשר לעמיתים מבנק אחר נפתח חשבון אישי מיוחד. ניהול הקרנות נעשה על פי תקנות קרנות הפנסיה הנהוגות כיום בארץ, ובפיקוח מתמיד של משרד האוצר.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים