אנליסט אי.אם.אס שירותי ניהול השקעות בע"מ

אנליסט בית השקעות, או בשמה המלא "אנליסט אי.אם.אס שירותי ניהול השקעות בע'מ", היא חברה ותיקה ביותר בשוק ההשקעות הישראלי. היא פועלת החל משנת 1985, ובמשך השנים שירתה נאמנה אלפי לקוחות ממכלל המגזרים במשק.

ההיסטוריה של אנליסט

הקמתה של אנליסט בית השקעות התרחשה ב-1985, וניתן לייחס אותה לשני מומחים לשוק ההון: שמואל לב ואוהד שילוני. תשע שנים אחר כך הונפק בית השקעות זה בבורסה לניירות ערך, ומאז אנליסט בית השקעות מוגדרת כחברה ציבורית לכל דבר ועניין.

הייעוד המקורי של החברה היה לשמש בית השקעות החולש על ניהול השקעות פרטיות בלבד, אך במרוצת השונים נוספו תחומים נוספים לפעילותה, וכיום היא מציעה מגוון רחב של שירותים בפן הפיננסי.

שירותי החברה

מגוון השירותים של אנליסט בית השקעות מרשים בכל קנה מידה. ניהול תיקי ההשקעות הפרטיות נעשה באמצעות חברת הבת, היא "אנליסט שירותי בורסה ומסחר", ומתבסס בעיקר על קרנות הנאמנות של החברה ואפיקי השקעה נוספים.

אם בקרנות הנאמנות של החברה עסקינן – הרי שמדובר במושג רחב ביותר. בבית ההשקעות אנליסט מנוהלות 28 קרנות נאמנות, רובן לטווח בינוני או ארוך. קרנות אלה נחשבות לבטוחות ביותר, וממוקמות במקומות הגבוהים ביותר מבחינת הקרנות המקבילות בארץ.

באמצעות חברת בת נוספת, "אנליסט קופות גמל" (החברה הראשונה בארץ שזכתה לאישור פעילות בתחום), מנוהלות הקופות השונות. אלה כוללות גם כן מסלולי השקעה שונים.

תחום פעילות נוסף של אנליסט בית השקעות הוא החיתום וההנפקות.

המחשבה מאחורי אנליסט בית השקעות

אנליסט בית השקעות פועלת בעיקר בשוק הישראלי, ונוטה לבחור במסלולים סולידיים ויציבים, אשר לטווח הרחב מוכיחים עצמם כיעילים הרבה יותר מאלה "ההרפתקניים".

כל החלטה שלוקחים אנשי החברה מתקבלת על פי ניתוח מעמיק של הצפוי בשוק ההון בעתיד הנראה לעין, ומתקבלת רק לאחר מחקר מעמיק. מעבר לכך, החברה פועלת בשקיפות מלאה, וכל פעילותה גלוייה לציבור הרחב.

צוות העובדים של אנליסט בית השקעות

כיום, משמשים שילוני ולב כדירקטורי החברה, ואחראים על תחום ההשקעות שלה באשר הוא. לצורך הניהול השוטף, הם נעזרים באיציק שנידובסקי, מנהלו הכללי של בית ההשקעות.

בבית ההשקעות אנליסט מועסקים כ-20 מנהלי השקעות וחוקרים, כולם בכירים ומנוסים במשק הישראלי.

אנליסט בית השקעות – נתונים כלכליים

קבוצת אנליסט נחשבת לאחת היציבות במשק הישראלי. ההערכה הכללית היא שמנוהלים על ידה נכסים בסכומי עתק של כ-8 מיליארד ש'ח- הן עבור לקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים.

היקפן של קרנות הנאמנות מוערך בכ-3.7 מיליארד ש'ח, ושל קופות הגמל – כ-3 מיליארד ש'ח. מבחינת תשואה ורווח – הרי שבשנת 2010 תשואת מניית בית ההשקעות הוערכה בכ-38%, כשמכפיל הרווח של החברה במסחר הוא 9.5.

כל אלה מבטיחים שבית ההשקעות אנליסט ימשיך להתנהל בבטחה בשוק הישראלי, תוך שהוא מותיר את לקוחותיו עם חשבון פיננסי נאה ביותר.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים