מציאת כספים בביטוחי מנהלים

ביטוחי המנהלים בישראל עברו שינויים רבים ותהפוכות שונות לאורך השנים.

הם החלו את דרכם בתור מוצר חיסכון וביטוח חדשני ויעיל המבטיח תנאים טובים לפורשים, שונו לאחר רפורמה והפכו לפחות אטרקטיביים ללקוחות אך עדיין הבטיחו כביכול מקדם קצבה (בניגוד לקרן פנסיה בה המקדם נקבע על פי חישובי תוחלת חיים) וב-2013 נאסר שיווקם במתכונת הקיימת ע"י המפקח על הביטוח משום היותם יקרים לחוסכים, מסוכנים לחברת הביטוח עקב הבטחת מקדם הקצבה וללא יתרונות מהותיים על פני פתרונות אחרים.

איתור כספים ביטוחי מנהלים – לחצו לברור

ישראלים רבים חסכו וחוסכים כספים במסגרת ביטוחי מנהלים, כאשר או הם או שאיריהם לא תמיד יודעים היכן הכסף מנוהל – לכן קיים נושא מורכב וחשוב של מציאת כספים בביטוחי מנהלים.

איתור כספים בביטוחי מנהלים יכול למשל להיעשות על ידי אדם המגיע לגיל פרישה ומבקש לאתר את כל חסכונותיו הפנסיוניים משנים עברו, על ידי אדם המבקש לעשות סדר בחסכונות הפנסיוניים ובביטוחים שלו או על ידי בני משפחה של אדם שנפטר המבקשים לאתר כספי חיסכון שהם זכאים לקבלם.

באופן דומה לאיתור כספים בביטוחי מנהלים ניתן ורצוי לבצע תהליך זהה לגבי קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות וכיוצא באלו.

מדוע צריך בכלל לאתר את הכספים?

על פניו ניתן לחשוב ולעשר כי גוף אשר מנהל את כספי החיסכון או הביטוח של אדם מסוים בישראל יודיע לו על קיום הכספים.

ההיגיון אומר כי בהגעה לגיל פרישה או במקרה מוות של החוסך, הגוף המנהל יפנה אליו או למשפחתו, יודיע על קיומו של החיסכון ויעביר את הכספים בהתאם.

אך בפועל, ולמרות מאמצי רגולציה של גורמי פיקוח רשמיים, הגופים המוסדיים לא "מתאמצים" מאוד לאתר את החוסכים של חשבונות אבודים ולכן מלאכת האיתור נותרת בידי החוסכים עצמם או בני משפחתם.

כספי ביטוח מנהלים הופכים אבודים כאשר המעסיקים הפרישו עבור העובד כספים לחיסכון באופן כולל ולא ידיעת/הבנת העובד, אנשים עוברים מקום עבודה ומתחילים חיסכון חדש בלי לדעת על קיומו ומיקומו של חיסכון ישן ויש דוגמאות נוספות.

איתור עצמאי או בעזרת גוף מתמחה?

באופן כללי, מציאת כספים בביטוחי מנהלים יכולה להיעשות על ידי החוסך עצמו או בני משפחתו השארים.

הכוונה היא פנייה ישירה ורשמית אל הגופים המנהלים את החסכונות – קרי קרנות ישנות, בתי השקעות וחברות ביטוח – ובקשה לברר האם עבור שם ומספר תעודת זהות מסוימים קיימים כספים מנוהלים.

אפשרות שנייה של איתור כספים בביטוחי מנהלים היא להיעזר בגוף המתמחה בנושא זה, תמורת עמלה הנגבית מהסכום שנמצא.

אותן חברות פיננסיות המספקות שירותי איתור והתנהלות מול הגופים המנהלים את כספי הציבור מכירות את הנהלים, יודעות איך לפנות לגופים ואיך לאתר את הכסף באופן התואם למציאות בשוק הישראלי.

למרות שהפנייה העצמאית אפשרית, בפועל ובדומה לתחומים אחרים בישראל, הגופים המוסדיים המנהלים את כספי הציבור מקשים על העניין, הם אינם מנדבים מידע בקלות, משאירים את הלקוחות או המבררים בהמתנה ארוכה ושאר אמצעים – הרי האינטרס שלהם כלכלי והוא שכמה שיותר כספי חיסכון יוותרו אצלם – אבסורד אך נכון למרבה הצער.

לכן יש היגיון מסוים בפנייה לחברה מתמחה כך שזו תסייע במציאת כספים בביטוחי מנהלים או חסכונות פנסיוניים אחרים. בנוסף, יש אינספור ביטוחים וגופי חיסכון, כך שפנייה לכל אחד מהם עשויה להיות מתישה ואפשר לפספס משהו בתהליך.

כדאי לבדוק ולנסות לאתר כספים

ככל שהאדם מבוגר יותר וככל שעבר יותר מקומות עבודה במהלך חייו, כך עולים הסיכויים שיש לו כספי חיסכון אבודים בביטוחי מנהלים או מוצר פנסיוני אחר.

בהקשר של מציאת כספים בביטוחי מנהלים ככל שהפוליסה ישנה יותר כך תנאיה טובים יותר ובכל מקרה בהחלט מומלץ לבצע בצורה כזו או אחרת מאמץ וניסיון לאיתור כספים אבודים.

לחצו כאן לאיתור הכספים בביטוח המנהלים שלכם

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים