מדריך: איך אפשר להפיק חתונה בזול

מדריך: איך אפשר להפיק חתונה בזולתכנון החתונה הוא אירוע מרגש המהווה את אחת מנקודות הציון המרכזיות בחיינו, ההכנות לחתונה דורשות מאתנו השקעת מחשבה, זמן ומשאבים רבים.

במקביל לעובדה כי מדובר באחד האירועים החשובים בחיינו מדובר גם בהוצאה משמעותית ולרבים מאתנו ההשקעה הכספית הינה עול כבד לזוג הצעיר. ובכן יש מוצא, אל תוותרו על חלומותיכם, לפניכם מדריך כיצד להפיק חתונה מושקעת ובסטייל בפחות עלויות.

אירוע של פעם בחיים

בימינו חתונה אינה עוד אירוע המציין את ברית הנישואין של הזוג הצעיר והמאוהב אלא היא הפקה של ממש וככל שיותר מרשים ומיוחד כך יותר טוב, השמרנות באירועי חתונה חלפה מהעולם וכיום הם כוללים כניסות מפוארות כמו צניחה ממטוס, מכוניות פאר, שמלות יוקרתיות ועוד הפתעות ואטרקציות כשלל הדמיון של הזוג הא בברית הנישואים על מנת להשאיר חותם כך שהחתונה שלנו תיזכר לעד.

השקעה כן התרוששות לא

טווח ההשקעה באירוע זה הוא רחב ונע בין טקס צנוע בבית כנסת ומגיע עד אירוע רחב ממדים בבית מלון יוקרתי או בטירה קלאסית. אמנם בין האפשרויות הללו יש הבדל גדול בהשקעה אולם בטווח נמצאות עוד אופציות טובות הנחשבות לשפויות מבחינת התקציב. לכל הזוגות החוששים מהתקציב והעומד לרשותם לצורך החתונה ואינם מעוניינים בלקיחת הלוואה מהבנק אנו באים להרגיע ולומר כי ניתן להפיק חתונה מרשימה גם במחיר סביר, אז איך מוזילים את החתונה מבלי להפוך אותה לזולה?

התשובה לכך היא שאפשר לארגן חתונה גדולה בתקציב קטן וזאת מבלי לוותר על החלומות שלכם אלא לייעל ולתעל את המשאבים והתקציב בצורה נכונה יותר. הנה מספר כלים וטיפים אשר יקלו על ההוצאות ולא ישאירו אתכם עם ארנק ריק יום לאחר החתונה:

  • בחירת יום – יום חמישי נחשב ליקר מבחינת עלות המנה משום שלמחרת יום חופשי בדרך כלל כך שניתן לחגוג עד שעות הבוקר מבלי הגבלה, לעומת זאת בחירה ביום ראשון תוריד את עלות המנה מ-300 ₪ ל-200 ₪, ההסבר הוא היצע וביקוש. הבחירה ביום ראשון אולי לא נראית טבעית משום שלמחרת קמים לעבודה אולם תוכלו לחסוך לאורחים את הפקקים של יום חמישי. הקפידו לכלול במחיר המנה גם גורמים נלווים כגון הגברה, תאורה ושכר עובדים על מנת שלא תידרשו לשלם תוספת מעבר למחיר אשר נקבע.
  • בחירת תאריך – הבחירה היקרה כוללת תאריכים עגולים כמו 8.8.18 או 9.9.09 אלה תאריכים מבוקשים המקפיצים את המחיר לעומת זאת תאריכים אחרים ובמיוחד אלה בימי בין המיצרים יוזילו את העלות למנה בכמאה שקלים. תקופה זו אינה פופולרית לחתונה משום הגבלים דתיים אך ישנם ימים במהלך התקופה האורכת שלושה שבועות המותרים לקיום טקס נישואין, בשורה התחתונה משמעות התאריך אינה כה חשובה ואינה מצדיקה את תוספת העלות הכרוכה בה.
  • בחירת עונה – הקיץ הוא האפשרות היותר יקרה ובה מחיר ממוצע למנע נע בין 270-350 ₪, יתרונות הקיץ ברורים, השמש המלטפת וודאי עדיפה על החשש מממטרים העלולים לשבש את החגיגה. בחורף עלות מנה יורדת לטווח של 160-190 ₪, הבדל משמעותי הנובע גם הוא מהיצע וביקוש, מתוך היכרות עם הקיץ הישראלי והחורף הבחירה הטובה יותר אינה מובנת מאליה שהרי עונת הקיץ מלווה בחום ולחות אשר לעיתים עלולים להעיק בעוד בחורף ניתן "להרוויח" ימים קרירים ונעימים המועילים הן לאורחים ועל אחת כמה וכמה על הכלה אשר לא תחשוש מהזעת יתר ומריחה של האיפור המושקע. יתרון נוסף הוא שלא תהיה לכם תחרות גדולה בעונת החורף עם מספר רב של חתונות אחרות וכך האורחים עשויים להיות נדיבים יותר בבואם לרשום את השיק.
  • לוקיישן -על מקוריות משלמים, בחירת אתר אשר אינו מיועד מראש לחתונה מייקר את העלויות, כך גם בחירה באולמות הידועים כמארחים סלבס למיניהם. האופציה הזולה כוללת מקומות חדשים, מסעדה או גני אירועים באזורי הפרברים.
  • עיצוב – מעצבת אישית עולה ועולה הרבה, שירותיה עלולים להביא להוצאה של אלפיים שקלים לפחות והגבול העליון גבוה הרבה יותר, הסתפקות בעצוב בסיסי אותו מציעים האולמות יכול לספק וניתן במידת הצורך להוסיף עיצוב בהתאם לטעמכם האישי מבלי להסתייע בייעוץ אשר עלותו גבוהה.

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים