טיפים למימון המונים

טיפים למימון המוניםיש לכם רעיון לפרויקט יזמי? ואולי אתם רוצים להוציא לאור ספר שירים או דיסק, רומן או חוברת קומיקס? היום כבר לא חייבים להשקיע הון שמביאים מהבית או לגשת לבנק בכדי לקבל הלוואה. באמצעות מימון המונים אפשר להוציא לפועל מיזמים שונים. איך עושים את זה נכון? הטיפים שלהלן יוכלו לעזור.

בחירת הפלטפורמה הנכונה

ישנם לא מעט אתרים שמהווים פלטפורמות למימון המונים. לא כל הפלטפורמות זהות וחשוב לבחור בזאת שתתאים לכם מכל הבחינות. ישנן פלטפורמות שבהן מקובל מאוד לגייס כסף לטובת מיזם (נקרא גם פרויקט) חברתי, קהילתי או התנדבותי. פלטפורמות אחרות תהיינה עדיפות כאשר המטרה היא לפתח מוצר טכנולוגי ולעיתים התמורה למשקיע תהיה קבלת מניות. יש אתרי גיוס המונים שמושכים בעיקר קהל יעד צעיר ויש כאלה שמושכים משקיעים מקצועיים או מחפשי הזדמנויות.

גיוס לפרויקטים דומים

דרך יחסית קלה ופשוטה שתעזור לכם להצליח עם מימון המונים היא למצוא את האתר שבו פרויקטים דומים לזה שאתם מתכננים גייסו כספים בהצלחה. מובן שלא תמיד ניתן למצוא פרויקטים זהים שגייסו כסף והצליחו ולכן, כדאי לחפש פרויקטים שהרעיון מאחוריהם או המענה שהם מספקים יהיו לפחות דומים.

גיוס מקומי, גיוס בחו"ל

לפעמים, המטרה של היזם היא לגייס כסף למוצר שיתאים לשוק המקומי בלבד. לעומת זאת, יש יזמים שמתכננים לפנות לשוק העולמי, הגלובלי. ישנם אתרי מימון שבהם יבקרו בעיקר ישראלים ואחרים – שבהם הגולשים הינם רב לאומיים. ישנם אתרים שבהם אין לכם סיכוי להצליח אם אתם מזוהים כישראלים. יש אתרי מימון שפועלים בעברית ויש כאלה שפועלים באנגלית. חשבו היטב מיהו קהל היעד הטבעי שלכם. זה יעלה את הסיכוי להצליח.

הסכום שדרוש לכם

לפני שמעלים את הפרויקט שלכם לאתר גיוס ההמונים, חישבו היטב מהו הסכום שיעזור לכם להשלים את המיזם. כמו כן, שאלו את עצמכם – האם אתם רוצים להתבסס אך ורק על מימון המונים או שיש לכם מקורות מימון נוספים. בחלק מאתרי המימון שפונים להמונים תוכלו לקבל את הכסף אך ורק אם תגייסו לפחות את הרף שהצבתם. באתרים אחרים תקבלו את המימון שגויס גם אם הוא חלקי בלבד. במקרה זה, תצטרכו לעמוד בהתחייבות לגולשים שהצטרפו גם כאשר המשמעות היא שתצטרכו לגייס את יתרת הסכום הדרוש במקום אחר.

גובה העמלה שגובים

מימון המונים אולי נחשב לחברתי, הוא מאפשר לעקוף את מנגנוני המימון הממוסדים וחסמים שונים, אבל אין זאת אומרת שהוא ניתן בחינם. מלבד העובדה שתצטרכו לספק לגולשים את התמורה שהובטחה תמורת השקעתם תצטרכו גם להקצות לאתר המימון עמלה מסוימת. שימו לב גם לגובה העמלה, אך חשוב שלא תתנו לכך משמעות יתר. עמלה נמוכה לא תועיל לכם כלל את הפרויקט יכשל ולא יגיע לשלב המימוש. שימו לב שהעמלה ניגבת אך ורק מיוזמות שאכן יצאו אל הפועל.

שווקו את הפרויקט, העלו מודעות

חדוות החידוש של מימון ההמונים עברה מהעולם. כיום, מדובר בערוץ לגיוס כספים שהפך למוכר ונגיש מאוד. זאת אומרת שרק מיזמים ופרויקטים שיצליחו להתבלט מעל אחרים יצליחו באמת להגיע לקו הגמר. תצטרכו להשקיע לא מעט בכדי לשווק את הפרויקט ולהעלות אותו למודעות של הגולשים. השתמשו בכל כלי שיוכל לעזור – שתפו בפייסבוק, בפורומים רלוונטיים, בקבוצות. הכינו הסבר ממצא וברור לגמי מהות הרעיון והשימושיות או התרומה שלו. דברו בגובה העיניים. כדאי להעלות סרטון וידאו שיסביר מי אתם, מהו הרקע שלכם, למה אתם חושבים שכדאי לממן אתכם וכמובן – מה יקבלו כל אותם אוהדים שיאמינו בכם ויעניקו לכם תמיכה מורלית ובעיקר – כספית.

קראו עוד בנושא:

מימון והלוואה

אתר "קופת חיסכון – פורטל השקעות, קרנות, פנסיה" הוקם במטרה להעניק לגולשים מידע מקיף ואיכותי בכל הנוגע לחיסכון והשקעות. 

תוכן עניינים