כל עסק חייב להשקיע מאמצים וגם סכומי כסף מסוימים בפרסום. גם היום אין הרבה זירות הומות יותר מאשר העיתונים המודפסים, שמציעים מגוון רחב של אפיקי פרסום. השיקול הכלכלי מלווה כל אדם המעוניין לפרסם מודעה, כאשר לפרסום מודעה בעיתון יש פוטנציאל להיות בעלות סבירה בהחלט – בהנחה שמבינים את חוקי המשחק ופועלים היטב בתחום. במאמר שלפניכם תבינו מה משפיע על תמחור מודעה בעיתון ובאילו דרכים תוכלו להוזיל את העלויות.
התאמת המודעה לצרכים
תחום הפרסום בעיתונות רחב בכל קנה מידה, וכך גם המשתנים הנכנסים לתוך משוואת המחיר. אפשר לטעון באופן כללי שהמאפיינים הספציפיים המגדירים את המודעה יקבעו את המחיר שלה, או אפילו את אטרקטיביות הפרסום שלה. ככל שהמודעה תהיה ממוקמת בעמודים הראשונים של העיתון, כך הצפי הוא שהמחיר שלה יעלה (ולו עקב ההנחה שאלו עמודים שיותר אנשים מגיעים אליהם).
"התפשרות" מסוימת במחיר המודעה עשוי לכן להוזיל את המחיר שלה. כך למשל הפער בין מודעה בעמוד שמאל לפני נקודת האמצע של העיתון לבין מודעה בעמוד שמאלי אחרי האמצע, עשוי לעמוד על עשרות אחוזים.
חשוב עם זאת לשים לב שלא רק המיקום של המודעה משחק תפקיד, אלא ההתאמה שלו לקהל היעד. אם לוקחים לדוגמא חלק מהעיתונים היומיים בישראל, אפשר לראות שבהם עמודי הספורט הם לקראת סוף המגזין.
לכאורה מיקום פחות אטרקטיבי, אבל בפועל פרסום מודעה בעמודים אלו עשוי להיות ממוקד לקהל היעד – שהוא בהכללה גסה מאוד גברים חובבי ספורט במקרה הזה. מודעות העוסקות בנושאים אלו יכולות להיות בעלי אפקטיביות גבוהה בסופו של יום.
גודל המודעה
הגודל בהחלט קובע במקרה של מודעות, כאשר שכלל האצבע – שלא אמור להפתיע אתכם – הוא שעל מודעה גדולה ועמוסה יותר אתם צפויים לשלם סכום כסף גבוה יותר. גם במקרה הזה הצפי הוא שגודל המודעה יביא לפער בין עשרות אחוזים בין המודעות השונות, ולכן זהו שיקול שאי אפשר להתעלם ממנו.
אז מה עושים? קודם כול, מגדירים תקציב שאתם חושבים שתוכלו לעמוד בו. לאחר מכן יש ליצור קשר עם מדורי המודעות בעיתונים ולראות כיצד בדיוק נקבע התמחור של המודעה, ועד כמה הפערים בין הגדלים השונים הם באמת משמעותיים. מה שחשוב לא פחות הוא להגדיר את המסר שרוצים להעביר, ולראות מהו השטח הדרוש בפועל כדי שהוא יוכל לעבור בצורה חלקה. יש מודעות אשר מעצם המהות שלהן אינן מצריכות טקסט רב או תמונות מרשימות, ולעומתן אחרות תהיינה אפקטיביות הרבה פחות אם לא יוקצה להן חצי עמוד לפחות.
הגורם מולו מתנהלים
לכל עיתון יש מדור מודעות אליו ניתן לפנות בצורה ישירה על מנת לפרסם מודעה, ומגוון אנשי מקצוע שיוכלו לחלוש על ההיבטים השונים שלה. אבל האם זוהי דרך ההתנהלות המומלצת ביותר? ממש לא בטוח. מרכזי מודעות ארציים, המרכזים בתוכם את כלל העיתונים ואפשרויות הפרסום בישראל, יכולים להפוך את החיים של מפרסם המודעה לפשוטים יותר וגם להוזיל עבורו את עלויות הפרסום בסופו של יום.
חלק מהמרכזים מנהלים יחסי עבודה תקינים מול מערכות המודעות בעיתונים השונים, כך שהלקוחות שלהם יכולים ליהנות מתעריפים מוזלים בהשוואה למפרסמים הפונים לעיתון באופן עצמאי. נקודה חשובה נוספת היא שמרכזים מהסוג הזה יכולים להעניק ללקוח ליווי לכל אורך הדרך, כולל קבלת ההחלטה החשובה לגבי מיקום וסוג הפרסום.
אם פונים לאנשי מקצוע אפשר להיעזר בידע שלהם לגבי העיתון המתאים ביותר לפרסום מודעה, על פי סוג המודעה, הצרכים, קהל היעד הפוטנציאלי, התקציב וכן הלאה. הייעוץ הזה עשוי לשפר פלאים את היעילות של המודעה בפועל.
חברת הפרסום 'מודעות 24 שעות' יודעת בדיוק את כל מה שאתם צריכים לדעת בנוגע לפרסום מודעות בעיתון. לחברה ניסיון עשיר בכתיבת מודעות מכוונות לקהלי יעדים, מדידת אפקטיביות של מודעות והוצאתן אל הפועל. מומלץ להתייעץ לפני פרסום המודעה ולקבל הצעה משתלמת במיוחד 1800-800-724 בהצלחה!
ראו עוד לבעלי עסקים: